Brangių katerių rinkoje matoma atsigavimo ženklų

Kaip teigia Saulius Pajarskas, Norvegijos ir Lietuvos kapitalo įmonės direktorius, šie metai išsiskiria rinkos aktyvumu, kuris ir suteikia pagrindo optimistinėms prognozėms.
„Žinoma, šįmet tokio rinkos aktyvumo dėl prabangių naujų katerių kaip auksiniais 2007 m. dar nepavyks pasiekti. Bet rinkos aktyvumas akivaizdus. Šįmet turime jau gerokai viršyti 2011 m. apyvartą – tuomet buvome pajutę labai kietą nusileidimą“, – kalba „Marex Boats“ vadovas.
Kaip vieną stebėtiną aktyvumą demonstruojančių rinkų p. Pajarskas įvardija Daniją. Anot laivų gamintojo, šioje šalyje jų prekybos agentams Kauno rajone pagamintų naujų katerių nepavyko parduoti pastaruosius ketvertą metų, o šįmet iš Danijos pasipylė laivų gamybos užsakymai. Taip pat susidomėjimas prabangos prekėmis laikomais naujais kateriais matyti ir Šveicarijoje.
Rinkos suaktyvėjimas skatina katerių gamintojus neatidėlioti naujo formavimo cecho statybų. Apie plėtros būtinybę „Marex Boats“ vadovai pradėjo kalbėti dar prieš keletą metų, tam numatyta ir lėšų – apie 1 mln. Eur. Tačiau cecho statybos vis nepradedamos, nes dar sutelpama, nors ir sunkiai, esamose 3.000 kv. m dabartinio cecho patalpose.
„Tikslios statybų pradžios dar nenustatėme. Šie planai išlieka, o data bus patvirtinta vėliau. Atsigavusi rinka, manau, paskubins jų įgyvendinimą“, – šneka p. Pajarskas.
Paskatino apsispręsti
Teigiamos rinkos tendencijos paskubino įmonės vadovus apsispręsti dėl vienos gamybos grandies darbo organizavimo. Iki šiol fabrike Kauno rajone buvo gaminamos naujo modelio formos, kurios, suklijavus stiklo audinio pluoštus, vėliau tampa būsimų katerių korpusais. Praeitų metų pabaigoje po ilgos pertraukos „Marex Boats“ pagamino didžiausio iki šiol savo daryto naujo 38 pėdų katerio „Marex 375“ prototipą, jo formos taip pat buvo gaminamos įmonėje.
„Formų šiam modeliui gamyba sutrikdė kitus gamybos procesus. Nors naujo modelio formas pasigaminome patys ir tai kainavo mažiau, nei jei tai būtų dariusios specializuotos įmonės, praradome potencialius užsakymus. Todėl apsisprendėme ateityje tokius darbus patikėti specializuotoms įmonėms ir iš jų pirkti formų gamybos paslaugas. Be to, tokios įmonės turi naujausią formų gamybos įrangą, kuri yra našesnė už mūsų rankų darbą“, – pabrėžia p. Pajarskas.
Tokias paslaugas ateityje numatoma pirkti iš užsienio įmonių, dėl paslaugų sąlygų deramasi su Lenkijos gamintojais, neatmetami bendradarbiavimo variantai ir su Švedijos, Vokietijos, Anglijos įmonėmis.
Naujasis „Marex 375“ kateris sulaukė ir užsienio klientų susidomėjimo – toks laivas jau užsakytas Šveicarijos pirkėjų, įmonė dar turės pagaminti kelis tokius laivus Norvegijai, Vokietijai. Į Norvegiją išgabentas toks kateris šioje šalyje pusmetį bus demonstruojamas potencialiems pirkėjams. Šio modelio kaina siekia 300.000 Eur (be PVM). „Siekiant sulaukti pakankamo rinkos susidomėjimo nauju modeliu reikia bent vienų metų. Mūsų siekis yra per metus pagaminti po 10–12 tokių modelių“, – pabrėžia „Marex Boats“ akcininkas.
Dar vieną naują 31 pėdos katerį įmonė numato pristatyti 2016 m. Jo formas planuojama užsakyti vienoje Lenkijos įmonių ir kai jos bus atvežtos, pradėti šio laivo gamybą. Naujo modelio laivo rinkos kaina sieks apie 150.000 Eur.
Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ liepos 6 d.