2015-10-14 13:32

„Vilniaus prekybos“ vadovė: didžiausias spaudimas – darbo užmokesčio sąnaudos

Raimonda Kižienė, „Vilniaus prekybos“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Raimonda Kižienė, „Vilniaus prekybos“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Raimonda Kižienė, UAB „Vilniaus prekyba“ generalinė direktorė, sako, kad vartotojų lūkesčių rodikliai leidžia į kitus metus žiūrėti gana optimistiškai. Tiesa, yra ir iššūkių, kuriuos diktuoja besikeičiantis vartotojas ar ekonominė šalies padėtis.

„Esame priklausomi nuo vartojimo, o vartotojų pasitikėjimas džiugina, jis auga. Geresnių vartotojų lūkesčių, augančių jų pajamų tendencijos panašios visose Baltijos šalyse“, – „Verslo žinių“ organizuojamoje metinėje vadovų konferencijoje „Verslas 2016“ sako p. Kižienė.

Nedarbo lygio mažėjimas, pasak jos, iš vienos pusės taip pat yra labai gera tendencija. Tiesa, žvelgiant iš darbdavio perspektyvos, ji tampa ir papildomu iššūkiu.

„Vienintelis spaudimas – darbo užmokesčio sąnaudos“, – aptardama ateinančius metus sako p. Kižienė.

Paklausta, kokius darbo užmokesčio pokyčius „Vilniaus prekyba“ planuoja 2016 m., p. Kižienė VŽ sako, kad viskas priklausys nuo skirtingų rinkų, kuriose veikia bendrovė, poreikių ir tendencijų.  Tuo pačiu, pasak jos, visada žvalgomasi ir kitų sprendimų, kurie gali padėti efektyvinti veiklą, pavyzdžiui, investuojama į savitarnos kasas.

Iššūkių ir svarbių tendencijų, į kurias būtina atsižvelgti, yra ir daugiau. Pasak p. Kižienės, tai, kad vartojimas auga, maisto prekių rinkai labai didelės įtakos nedarys, mat didėjant pajamoms žmonės nepradeda valgyti daugiau.

„Galbūt krepšelis šiek tiek pakis, tikėtina, kad bus linkstama prie kokybiškesnių produktų, tačiau kur kas didesnį augimą mes prognozuojame ne maisto prekių rinkai“, – sako p. Kižienė. Pasak jos, gerėjant ekonominiai padėčiai vartotojų krepšelyje turėtų apskritai mažėti išlaidų dalis maistui, didėti poilsiui, laisvalaikiui, drabužiams.

Labai ryškėja ir dėmesys technologijoms – e. prekyba, savitarnos kasos, mobiliosios aplikacijos, taromatai ir kt. daro įtaką vartotojų elgesiui, jų įpročiams.

„Pajamos iš „Maxima“ tinklo tiekiamų prekių „Barboros“ e.prekybai Lietuvoje per šių metų 9 mėnesius, palyginti su visais praėjusiais metais, padidėjo 40%. Augimas – akivaizdus. „Eurovaistinių“ tinklas Lietuvoje e. prekybą pradėjo pernai ir rezultatai auga 11 % kiekvieną ketvirtį“, – fiksuoja p. Kižienė.

Savitarnos kasos taip pat prigyja. Lietuvoje jomis naudojasi 22-23% pirkėjų, Latvijoje ir Estijoje – po 18%.

Dar viena ryški tendencija, kuri darys įtaką ir kitąmet, pasak p. Kižienės, yra auganti paslaugų paklausa prekybos tinkluose.

„Maxima“ pradėjo įvairias paslaugas teikti prieš 6 metus, per tą laiką jų apimtis išaugo 4 kartus. Naujausia sutartis – šiemet prekybos centre jau galima įsigyti žvejo mėgėjo bilietą. Rezultatai smagūs: kasose jau įsigyta 21.000 tokių bilietų“, – sako p. Kižienė.

Sparčiausiai populiarėjančios paslaugos – pinigų gryninimas parduotuvių kasose, taip pat viešojo transporto bilietų ir papildymų įsigijimas. Per 9 šių metų mėnesius šiomis paslaugomis pasinaudota 30% dažniau nei pernai per visus metus.

Pasak Kižienės, artimiausiu metu mažmeninėje prekyboje turėtų stiprėti tikslinė rinkodara, nes esą jau matyti, kad bendro akcijų triukšmo yra per daug.

„Personalizuotų pasiūlymų daugės, jie bus aktualesni. Labai ryški asmeninės patirties ir rekomendacijos įtaka. Socialiniai tinklai tą tendencija dar labiau stiprina“, – atkreipia dėmesį ji.

Tuo pačiu ir parduotuvės stengiasi būti kuo arčiau kliento – tiek fiziškai vykdant plėtrą, tiek ir trumpinant prekių pristatymo laiką e. prekyboje. Nors konkurencija tarp prekybos tinklų yra labai išaugusi, o dalį rinkos atsigriebia dar ir nauji specializuoti žaidėjai, erdvės didžiųjų tinklų plėtrai, pasak p. Kižienės, taip pat dar yra.

52795
130817
52791