2016-04-22 16:43

Kauno prekybos centrai: „Akropolio“ lankytojų daugėja, „Megoje“ – stabilu

Indrės Sesartės (VŽ) fotokoliažas
Indrės Sesartės (VŽ) fotokoliažas
Du stambiausi Kaune veikiantys prekybos ir laisvalaikio centrai „Akropolis“ ir „Mega“ pirmąjį šių metų ketvirtį stebi skirtingus pirkėjų srautų rezultatus, kuriem daro įtaką dabar vykdoma „Megos“ plėtra.

Tuo metu, kai pirmą ketvirtį Kauno „Akropolyje“ beveik penktadaliu išaugo lankytojų srautai, „Megoje“, prie kurios sparčiai kyla naujas pastatas, pirkėjų srautai išlieka stabilūs. Per dieną „Megoje“ apsilanko apie 19.500 lankytojų.

„Augimo nėra, tačiau ir srautų kritimo nefiksuojame. Stabili situacija, - komentuoja Rasa Vyšniauskienė, „Megą“ valdančios UAB „Baltic Red“ rinkodaros vadovė. – Ir tai suprantama, nes dabar mes vykdome plėtrą. Po jos prognozuojame 30-40% lankytojų srautų augimą – tai numatome pasiekti per dvejus metus, pasibaigus plėtrai.“

„Megos“ akcijos priklauso Rakauskų šeimos valdomai AB „Baltic Shopping Centers“.

„Megos“ plėtrą, į kurią investuojami 47 mln. Eur, numatoma baigti ir naujas parduotuves, daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę čia atidaryti šį lapkritį. Ponios Vyšniauskienės teigimu, po plėtros atidaryti nauji „Megos“ prekybos ir paslaugų plotai reikšmingai darys įtaką Vidurio Lietuvos prekybos centrų rinkai, kurioje dėl „Megos“ įvykdytų pokyčių vyks rinkos dalių persiskirstymas.

Penktadaliu daugiau

Kauno „Akropolis“ šįmet spėriai augina lankytojų srautus. Per tris 2016 m. mėnesius kasdien čia apsilankydavo vidutiniškai po 44.400 žmonių. Bendras lankytojų srautas, lyginant su tuo pačiu periodu 2015 m., išaugo 18%.

„Didžiausią įtaką lankytojų srauto didėjimui turėjo atsidariusios naujos parduotuvės ir atėję žinomi prekių ženklai – jie sugebėjo į centrą pritraukti ir visiškai naujų pirkėjų, - teigia Brigita Kuodytė, Kauno „Akropolio“ valdytoja. - Paskata apsilankyti daliai žmonių taip pat tapo sparčiai vykstantis parduotuvių atsinaujinimas – pernai ir šiemet atnaujinta 50 prekybos vietų“.

Kauno „Akropolio“ operatorius yra nekilnojamo turto paslaugų įmonių grupė „Newsec“, prekybos centro akcijos priklauso Vokietijos investiciniam fondui „Deka Immobilien GmbH“.

Statybos neužgožia veiklos

Pasak p. Vyšniauskienės, „Megoje“ dalis parduotuvių jau atsinaujino, kai kurios pakeitė vietas.

„Pilną rekonstrukciją jau atliko viena didžiausių mados segmento nuomininkų „Apranga“. Nuomininkai ruošiasi plėtros užbaigimui ir atnaujina savo prekybos vietas“, - kalba „Baltic Red“ rinkodaros vadovė.

Šiuo metu „Megoje“ yra 130 nuomininkų. Po plėtros jų iš viso bus 200. Tačiau nors šio prekybos ir laisvalaikio centro bendras plotas po plėtros (102.000 kv. m) ir viršys Kauno „Akropolio“ plotą (80.000 kv. m), tačiau pastarajame centre yra didesnis nuomininkų skaičius – iš viso 280.

Dabar „Megoje“ vykstantys priestato statybos darbai, p. Vyšniauskienės teigimu, neužgožia prekybos centro darbo.

„Kol kas nėra poreikio kai kuriuos darbus, siekiant netrikdyti centro veiklos, vykdyti naktį. Žinoma, pirkėjai patiria laikinų nepatogumų, bet juos mes stengiamės kompensuoti: aiškiu informavimu apie automobilių statymą, patekimu į prekybos centrą, nemokama žaidimų aikštele vaikams, įvairiomis akcijomis pirkėjams“, - pastebi „Baltic Red“ atstovė.

H&M užims du aukštus

Viena didžiausių „Megos“ nuomininkių po plėtros bus Švedijos drabužių mažmenininkė H&M, kuri savo parduotuvę įrengs per du aukštus. Po rekonstrukcijos mados prekių segmento parduotuvės čia sudarys apie 60% viso prekybinio ploto, o likusią dalį - maisto prekių, specializuotos parduotuvės, sporto centras, užimsiantis 7.500 kv. m.

Šiame prekybos ir laisvalaikio centre įsikurs gerai pažįstami ir pirmą kartą į Lietuvą ateinantys prekių ženklai: „Napapijri“, „Laura Ashley“, „Cortefiel“, „Springfield“, „Hiatus“, „Intimissimi“, „Calzedonia“, „Colloseum“, „Regatta“, „Dare 2b“, „Cream“, „United Colors of Benetton“, „Etam“, „Jack&Jones“.

„Megoje“ taip pat įsikurs kvepalų butikas „Cr?me de la Cr?me“, kosmetikos parduotuvė “ L‘Occitane“, „iDeal“ salonas, namų tekstilės, interjero prekių ir suvenyrų parduotuvės „Carré Blanc“, „Rituals“, „ImDeco“, „AlanDeko“ ir „Tiger“.

Pernai „Megoje“ labiausiai augo vaikų prekių, kūno priežiūros, namų apyvokos prekių, restoranų, paslaugų ir pramogų kategorijų pardavimai.

Reikia daugiau namų apyvokos ir interjero prekių

Kauno „Akropolio“ apyvarta pirmąjį ketvirtį augo 14%. Labiausiai pardavimus padidinusios kategorijos – namų apyvokos ir interjero prekės (augo 17%), kosmetikos ir parfumerijos produktai (augo 15%). Daugiau prekybos centro lankytojai išleido kavinėse ir restoranuose, kurių apyvarta išaugo apie 14%. Didžiausią plotą „Akropolyje“ užimantys drabužiai ir mados prekės pagal pardavimus kilo 9%.

2015- 2016 m. šiame prekybos ir laisvalaikio centre buvo atnaujinta virš 50 parduotuvių, dalis jų pristatė visiškai naujos koncepcijos parduotuves („The Body Shop“, „Sportland“ ir kitos).

„Molas“ keičia išplanavimą, atnaujina interjerą

Kauno „Akropolio“ valdytojai taip pat yra ir dar vieno prekybos ir paslaugų centro Kaune - „Molas“ – operatoriais. Per pirmą šių metų ketvirtį čia apsilankė virš 920.000 lankytojų.

„Molas“ neatskleidžia, kiek šįmet investuos į prekybos centrą.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

„Iš pagrindų atnaujiname prekybos centrą – nuo jo išplanavimo iki interjero“, - sako Indrė Januševičiūtė, „Molo“ valdytoja.

Kaip viena svarbiausių „Molo“ naujienų pristatoma iki metų pabaigos čia įsikursianti drabužių parduotuvė H&M.

22.000 kv. m užimančiame „Mole“ šiuo metu veikia virš 50 parduotuvių, 15 įvairias paslaugas teikiančių įmonių, 5 kavinės ir restoranai. 2015 m. „Molą“ įsigijo UAB „Westerwijk investments“, kuri priklauso privataus kapitalo olandų investicinei grupei „Westerwijk Properties“. Nuo 2015 m. birželio prekybos centro valdymą perėme nekilnojamojo turto paslaugas teikianti įmonių grupė „Newsec“.

infogr.am::infogram_0_ESwHVjpzxforce7c

52795
130817
52791