2016-04-27 09:31

Prekybos centrų efektyvumas: sąrašo viršūnėje – „Akropoliai“

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvos didžiųjų prekybos centrų apyvarta, tenkanti vienam kvadratiniam metrui, – o tai vienas svarbiausių centrų efektyvumo matavimų rodiklių – yra panaši į Vidurio Europos valstybių prekybos centrų rodiklius, vertina ekspertai. VŽ surinkti duomenys rodo, kad Lietuvoje efektyviausiai veikia „Akropoliai“.

Šalies didieji prekybos centrai ir jų valdytojai savo sėkmingą veiklą iki šiol dažniausiai mėgdavo pagrįsti augančiais lankytojų srautais, pritrauktais garsiais prekių ženklais. Tačiau pastaruoju metu jiems vis labiau atveriant finansinę pusę, atsiranda daugiau galimybių įvertinti jų veiklą ir jos efektyvumą.

Bene pats reikšmingiausias prekybos centro (PC) efektyvumo rodiklis yra nuomininkų apyvarta, tenkanti vienam kvadratiniam metrui, – GLA (angl. gross leasable area). Juo apibrėžiamas didžiųjų prekybos centrų bendras nuomojamas plotas, į kurį įeina ne tik parduotuvių ir restoranų metrai, bet ir, pavyzdžiui, sandėliavimo plotai. Tai yra visas plotas, už kurį prekybos centrų valdytojams sumoka nuomininkai.

52795
130817
52791