„Citmos“ vadovas: „Lidl“ siūlo pigiau nei savikaina

Pirmadienį prekybos tinklas „Lidl“ atidengė pirmuosius akcijų plakatus, jau skelbiamos reklamos. Informaciniuose plakatuose ant vienos Vilniuje esančios parduotuvės pavaizduotos raudonosios paprikos, kainuosiančios 1,24 Eur/kg. O bananų kilogramą tinklas pardavinės po 0,66 Eur.
Pirmąsias 15 parduotuvių „Lidl“ atidaro ketvirtadienį.
Mano, kad dempinguoja
Ponas Dzidzinskas sako, kad šiuo metu raudonųjų paprikų kilogramo savikaina siekia 1,4 Eur. Taigi, „Lidl“ kaina yra dempinguota.
„Savikaina šiuo metu siekia 1,4 Eur. O čia mažiau nei savikaina. Manau, kad jie rinkodaros būdu mažins kelių prekių kainas gana ilgai, kol įsitvirtins Lietuvos rinkoje, nes į juos labai žiūri konkurentai. Maždaug 2008-aisiais, kai sužinojo, kad ateina „Lidl“, jie (prekybos tinklai – VŽ) dempingavo visas sistemas, kad „Lidl“ pagalvotų, jog čia labai pigi rinka ir sustabdytų plėtrą“, – VŽ sako „Citmos“ vadovas.
Verslininko nuomone, kelias savaites „Lidl“ turėtų smarkiai mažinti kelių populiarių prekių kainas, stengdamasi privilioti pirkėjus.
„Lidl“ bandys dempinguoti kokią paklausią prekę. Nes žmogus atėjęs perka pigią, bet kartu nusiperka ir kitą prekę, kurios kaina tokia pat kaip ir pas konkurentus“, – teigia pašnekovas.
Bananai už dyką
Jo žiniomis, birželio 2-ajai „Lidl“ užsisakė 24.000 kg bananų – didesnį kiekį nei konkurentė „Maxima“, kuri valdo kur kas daugiau prekybos taškų.
„Tikrai dirbtinai (sumažintos kainos – VŽ). „Lidl“ turės 50 parduotuvių (birželio 2 d. atidaro 15 – VŽ). „Maxima“ turi dešimt kartų daugiau (apie 235 – VŽ). O „Maxima“ per savaitę „suvalgo“ apie 18.000 kg bananų, „Lidl“ užsisakė 24.000 kg. Mes visi galvojame, kad jie atiduos už dyką, nes tokio kiekio parduoti neįmanoma“, – skaičiuoja p. Dzedzinskas.
Paklaustas, ar bananus „Lidl“ pirko iš „Citmos“, p. Dzedzinskas teigia atsisakęs tinklui juos nokinti – teikti, kaip jis sako, dujinimo paslaugas.
„Mes sutarties dėl bananų atsisakėme, nes, įsivaizduokit, jie pasiūlę trigubai mažesnę bananų apdirbimo (nokinimo – VŽ) kainą nei kiti prekybos tinklai. Aš atsisakiau, visi kiti bandys, galvos, kad čia tik trumpą laiką taip. Bet visi lietuvaičiai bananų dujintojai labai nusiminę“, – sako p. Dzedzinskas.
Jo teigimu, už dėžę bananų „Lidl“ pasiūlė 0,5 Eur, o tai, suskaičiavus sąnaudas, tampa nuostolinga veikla vaisių nokinimo paslaugas teikiantiems verslininkams.
Agresyvūs pasiūlymai
„Žinoma, šiuo metu mūsų pasiūlymai ypač agresyvūs. Tačiau mūsų koncepcijos centre – išlaikyti gerą kokybę už patrauklią kainą. Aišku, šiuo metu siūlysime akcijas“, – VŽ sako Radostinas Roussevas-Peine, UAB „Lidl Lietuva“ generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas.
Pasak jo, svarbiausia, kad kainos bus konkurencingos ne tik akcijų metu.
Paklaustas, ar „agresyvūs“ pasiūlymai – ilgalaikė tinklo taktika, p. Roussevas-Peine teigia, kad tinklas stebės situaciją ir kaip tai veikia.
„Lietuvos rinka mums itin patraukli“, – patikina „Lidl Lietuvos“ vadovas.