„Maxima“ iš „Rimi“ ir „Iki“ sandorio turėtų naudos

Publikuota: 2016-12-01 Autorius: Rašyti komentarą

Švedijos bendrovei „ICA Gruppen“ patvirtinus, kad derasi dėl prekybos tinklo „Iki“ įsigijimo, didžiausia Lietuvos mažmeninės prekybos įmonė „Maxima LT“ iš konkurentų sandorio, jei jis įvyktų, tikisi naudos. Jeigu Konkurencijos taryba įpareigotų naująjį mažmenininką parduoti dalį parduotuvių, „Maxima“ siektų jas įsigyti.

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Paaiškėjus, kad dviejų didžiųjų mažmeninės prekybos rinkos dalyvių – „Iki“ ir „Rimi“ – pajėgos gali būti suvienytos, 43% visų maisto mažmenininkų pardavimo pajamų gaunanti „Maxima“ iš sandorio taip pat gali turėti naudos.

Žydrūnas Valkeris, „Maximos Lt“ generalinis direktorius, sako, konkurencinė aplinka mažmeninėje rinkoje Lietuvoje visada buvo ir bus dinamiška, todėl dabartiniai pokyčiai rinkoje nestebina. Tiek „Rimi“, tiek „Iki“ yra ne pirmą dešimtį Lietuvoje dirbančios įmonės, jos – stiprios rinkos dalyvės.

„Ar pasikeistų kažkas rinkoje? Jiems susijungus mums tikriausiai įtakos tai neturėtų. Daugiau pokyčių patirtų jie patys, taip pat tai turėtų įtakos ir tiekėjams“, – įsitikinęs p. Valkeris.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::2f556f52-8596-4233-8edb-6fc3a9fdd746

Jei įmonėms besijungiant būtų parduodamos kai kurios parduotuvės, „Maxima“ siektų jas įsigyti.

„Konkuravimas yra ne tik tai, ką duodi, bet ir tai, kur esi. Tinklo plėtra mums labai reikšminga. „Maximai“ itin svarbu išlaikyti rinkos lyderio poziciją“, – ambicijų neslepia p. Valkeris.

2016 m. įmonė įgyvendino kol kas didžiausią plėtros etapą tinklo istorijoje, o ateinančiais planuojama tolesnė plėtra. Pagal naują koncepciją atnaujinamos jau veikiančios parduotuvės.

Uždirba 71% pelno

Strategijos praktika pasaulyje rodo, kad dažniausiai didieji uždirba daugiausia. Jiems tai leidžia masto, aprėpties ir mokymosi ekonomijos. VŽ rašė, kad Benas Adomavičius, ISM strateginio valdymo programos vadovas, verslo strategijos konsultantas, remdamasis „Creditinfo“ duomenimis, apskaičiavo, kokią dalį pelno gauna pagrindiniai mažmeninės prekybos sektoriaus dalyviai ir kas lieka mažiesiems.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::42e078d4-a919-4d64-9acb-1edcf84354be

„Tipiška, kad didžiausi dalyviai rinkoje uždirba daugiausia pelno. Tą pelną jie dalijasi labai nevienodai. Pirmasis dalyvis pasiima 71% visos rinkos pelno. Jam tai – puikus laimėjimas, juolab kad antras ir trečias dalyviai uždirba po 8%, o ketvirtasis – tik 0,37% viso maisto mažmenos įmonių pelno“, – teigė p. Adomavičius.

Ponas Valkeris neprieštarauja dėl pirmojo rinkos dalyvio sėkmės teorijos, tačiau savo įmonės sėkmę sieja su pastangomis daryti viską, kad klientas sugrįžtų.

„Maxima“ daro viską, kad užtikrintų geriausią kokybės ir kainos santykį, ir sieksime to toliau“, – sako p. Valkeris.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių prekybos bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Sanitex, UAB542.92015.2521.125
Rivona, UAB378.9005.994884
Norfos mažmena, UAB408.9228.5693.385
MAXIMA LT, UAB1.524.42383.82817.234
Rimi Lietuva, UAB288.3244353.500
EUROVAISTINĖ, UAB198.2861.0301.511
Nemuno vaistinė, UAB147.9254.1641.224
ACC Distribution, UAB189.8073.728133
Senukų prekybos centras, UAB319.99516.1413.626
EVD, UAB170.1187.046127
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta Lietuvos „Gazelė 2015“ Bendrovė Augimas (2011-2014),% Apskritis
8 UAB METALO EKSPORTO CENTRAS 1.630% Vilniaus
9 UAB „MARTAS IR PARTNERIAI“ 1.585% Vilniaus
13 UAB Edupharma 1.316% Kauno
14 UAB „VUMA“ 1.190% Vilniaus
22 UAB „MEDŽISTA“ 9.23% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau