„Maxima“ iš „Rimi“ ir „Iki“ sandorio turėtų naudos

Paaiškėjus, kad dviejų didžiųjų mažmeninės prekybos rinkos dalyvių – „Iki“ ir „Rimi“ – pajėgos gali būti suvienytos, 43% visų maisto mažmenininkų pardavimo pajamų gaunanti „Maxima“ iš sandorio taip pat gali turėti naudos.
Žydrūnas Valkeris, „Maximos Lt“ generalinis direktorius, sako, konkurencinė aplinka mažmeninėje rinkoje Lietuvoje visada buvo ir bus dinamiška, todėl dabartiniai pokyčiai rinkoje nestebina. Tiek „Rimi“, tiek „Iki“ yra ne pirmą dešimtį Lietuvoje dirbančios įmonės, jos – stiprios rinkos dalyvės.
„Ar pasikeistų kažkas rinkoje? Jiems susijungus mums tikriausiai įtakos tai neturėtų. Daugiau pokyčių patirtų jie patys, taip pat tai turėtų įtakos ir tiekėjams“, – įsitikinęs p. Valkeris.
Tęsinys po grafiku
infogr.am::2f556f52-8596-4233-8edb-6fc3a9fdd746
Jei įmonėms besijungiant būtų parduodamos kai kurios parduotuvės, „Maxima“ siektų jas įsigyti.
„Konkuravimas yra ne tik tai, ką duodi, bet ir tai, kur esi. Tinklo plėtra mums labai reikšminga. „Maximai“ itin svarbu išlaikyti rinkos lyderio poziciją“, – ambicijų neslepia p. Valkeris.
2016 m. įmonė įgyvendino kol kas didžiausią plėtros etapą tinklo istorijoje, o ateinančiais planuojama tolesnė plėtra. Pagal naują koncepciją atnaujinamos jau veikiančios parduotuvės.
Uždirba 71% pelno
Strategijos praktika pasaulyje rodo, kad dažniausiai didieji uždirba daugiausia. Jiems tai leidžia masto, aprėpties ir mokymosi ekonomijos. VŽ rašė, kad Benas Adomavičius, ISM strateginio valdymo programos vadovas, verslo strategijos konsultantas, remdamasis „Creditinfo“ duomenimis, apskaičiavo, kokią dalį pelno gauna pagrindiniai mažmeninės prekybos sektoriaus dalyviai ir kas lieka mažiesiems.
Tęsinys po grafiku
infogr.am::42e078d4-a919-4d64-9acb-1edcf84354be
„Tipiška, kad didžiausi dalyviai rinkoje uždirba daugiausia pelno. Tą pelną jie dalijasi labai nevienodai. Pirmasis dalyvis pasiima 71% visos rinkos pelno. Jam tai – puikus laimėjimas, juolab kad antras ir trečias dalyviai uždirba po 8%, o ketvirtasis – tik 0,37% viso maisto mažmenos įmonių pelno“, – teigė p. Adomavičius.
Ponas Valkeris neprieštarauja dėl pirmojo rinkos dalyvio sėkmės teorijos, tačiau savo įmonės sėkmę sieja su pastangomis daryti viską, kad klientas sugrįžtų.
„Maxima“ daro viską, kad užtikrintų geriausią kokybės ir kainos santykį, ir sieksime to toliau“, – sako p. Valkeris.