2016-12-08 10:05

VŽ lygina kainas: kur pigiausias būtiniausių prekių krepšelis

Juditos Grigelytės („Verslo žinios“) nuotr.
Juditos Grigelytės („Verslo žinios“) nuotr.
„Verslo žinios“ tęsia rugsėjį pradėtą ketvirtinį būtiniausių maisto prekių kainų lyginimą pagrindinių prekybos tinklų parduotuvėse. Šį kartą lyderis jau kitas – pagrindinių maisto prekių žemiausiomis kainomis įsigijome „Norfos“ parduotuvėse, rugsėjį geriausias kainas radome „Rimi“.

Rugsėjį, kai tik ėmėmės šio sumanymo, pigiausiai apsipirkome „Rimi“ – tinkle, kuris pirmiausia asocijuojasi su patogiu apsipirkimu, bet ne mažomis kainomis. Šįkart geriausią pasiūlymą pateikė parduotuvė, kurios tikslinė auditorija – praktiški žmonės. „Norfa“ ir praėjusį kartą būtų surinkusi daugiau balų, jei ne keli niuansai. Visąlaik lentynose turėjusi pigios ir, matyt, ne itin paklausios kavos, „Norfa“ buvo ją pašalinusi iš lentynų, todėl rugsėjį šio tinklo kavos kaina buvo viena didžiausių, palyginti su konkurentų. Dabar matome, kad pigioji kava grąžinta į lentynas.

Kava kiša koją ir Vokietijos žemų kainų tinklui „Lidl“. Čia pigiausia kava kainuoja 7,16 Eur. Kiti tinklai turi apie 5 Eur kainuojančios kavos, o „Norfoje“ ji dabar pigiausia – 4,98 Eur.

„Lidl“ neturi ir pigaus jogurto. Visi kiti didieji tinklai prekiauja jogurtu, kurio litras kainuoja 0,64–0,65 Eur. „Lidl“ jis pigiausias 1,05 Eur. Kai klausiame, kodėl žemų kainų tinklu besivadinantis „Lidl“ neturi tokio paties pigaus jogurto, bendrovės atstovai kalba apie kokybę. Kaip ir kavos, jie jogurto, kuris neatitinka minimalių tinklo nustatytų kokybės reikalavimų, neparduoda, tikina tinklo atstovai.

Šių dviejų prekių – kavos ir jogurto – kainų skirtumai stipriai brangina visą „Lidl“ prekių krepšelį, nes daugelis kitų produktų konkuruoja dešimčių centų skirtumu. Pasižiūrėkime, kaip atrodytų krepšelio kainos be kavos ir be jogurto.

Eliminavus šias prekes, „Lidl“ iš paskutinės pozicijos kyla į ketvirtą vietą.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::3d9afbea-3194-48e5-88bf-c804601b3169

Prekės keičiasi

Ieškantiems pigiausių pasiūlymų žinoma, kad kainas reikia sekti kasdien. Visi tinklai gruodžio 5 d. kaip pigiausias įvardijo ne tas pačias prekes, kurias minėjo rugsėjo 5 d., kai pirmąkart lyginome kainas. Įdomu tai, kad geriausi pasiūlymai yra ne tik tinklų privačių etikečių produktų, bet kai kuriais atvejais ir gamintojų prekių ženklų.

Būtiniausių prekių krepšelį sudarėme remdamiesi Statistikos departamento perkamiausių prekių sąrašu. Tačiau kai kurių prekių neįtraukėme dėl pernelyg skirtingos jų sudėties skirtinguose tinkluose. Manome, kad sunku palyginti šokoladą, arbatžolių mišinius, maltą mėsą, šaldytus žuvies gaminius. Todėl šių prekių, nors jos yra vienos labiausiai perkamų Lietuvoje, mūsų krepšelyje nėra.

Kaip ir praėjusį kartą, lyginome reguliarias prekių kainas ir neatsižvelgėme į akcijas.

Brangesnės, nei nurodė

Tiesa, šįkart kai ką darėme kitaip. Rugsėjį produktų kainas VŽ pateikė prekybos tinklų atstovai. Dabar mes patys ėjome į parduotuves ir fotografavome prekes. Pirmiausia dėl to, kad vartydami fotogaleriją skaitytojai galėtų matyti, kokių prekių kainas lyginame. Įsitikinome, kad eiti į parduotuves patiems verta ir dėl tikslumo. Parduotuvėse fiksuodama kainas VŽ fotografė kai kuriais atvejais rado jas didesnes, nei mums buvo pateikę tinklai. Abejonių kelia ir reguliarios kainos sąvoka. Teoriškai reguliarioji kaina turėtų būti stabili tam tikrą laiką, tačiau įsitikinome, kad tinklai jas keičia gana dažnai.

Gebėjimas pasiūlyti rinkai būtinų maisto produktų už mažiausią kainą suteikia prekybos tinklui pranašumą. Kiekvienam prekybininkui svarbu turėti prekių, kurios būtų įperkamos taupantiems, ribotą biudžetą turintiems klientams. Kokiais būdais tinklas pasiekia šį pranašumą – jau kitas klausimas. Galbūt pavyko sutarti su tiekėjais dėl palankesnių kainų, gali būti, kad šioje kategorijoje jis pasirinko minimalų uždarbį arba kai kurias prekes parduoda nuostolingai vien todėl, kad pritrauktų pirkėjų į parduotuvę. Prekybininkai tikisi, kad kartą užsukę daugelis klientų įsigis ir kitų prekių.

Jungtinės Karalystės leidinys „The Grocer“ prekių kainas pagrindiniuose tinkluose lygina kas mėnesį. Jų patirtis rodo, kad kaskart palankiausia apsipirkti vis kitame tinkle. Lapkričio pabaigoje laurus skynė „Walmart“ priklausantis tinklas „Asda“, jis dar prieš kelias savaites skelbė iš esmės peržiūrintis savo privačių etikečių produktų kainas ir pagal galimybes visas jas mažinantis iki žemų kainų tinklų lygio. Atrodo, kad dinamikos netrūks ir lietuviškų prekybos tinklų kainų varžytuvėse.

infogr.am::16d90585-0b45-4b93-a6a2-0c47dc3c36a6

52795
130817
52791