2015-08-17 10:01

Nuostolingas pusmetis „Smiltynės perkėlos“ neišgąsdino

Darius Butvydas, AB „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius, sako, kad, nors pirmasis pusmetis ir nuostolingas, metus planuojama baigti pelningai. 
algimanto kalvaičio nuotr.
Darius Butvydas, AB „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius, sako, kad, nors pirmasis pusmetis ir nuostolingas, metus planuojama baigti pelningai. algimanto kalvaičio nuotr.
Pernai rekordinį pelną skaičiavusi AB „Smiltynės perkėla“ šiuos metus pradėjo ne taip sėkmingai. I pusmetį bendrovė uždirbo trečdaliu mažiau pajamų nei pernai tuo pačiu metu ir patyrė 112.000 Eur nuostolį.

Darius Butvydas, „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius, aiškina, kad gerokai prastesni veiklos rezultatai nėra staigmena, o juos lėmė objektyvios priežastys.

„Praėję metai buvo išskirtiniai ir pelningiausi mūsų veiklos istorijoje. Prie uždirbto 1,3 mln. Eur pelno prisidėjo parduoti du įmonei priklausantys pastatai, keltų nuoma suskystintų gamtinių dujų (SkGD) krantinės statybai ir dėl Nidos kelio remonto išaugęs sunkiojo transporto priemonių perkėlimo srautas. Šiemet pajamų iš šių papildomų veiklų neturime, todėl normalu, kad rezultatai blogesni“, – sako p. Butvydas.

Krovininių automobilių perkėlimo srautas šį pusmetį mažėjo net 21%: perkelta 5.000 mažiau krovininių automobilių nei pernai sausį–birželį, kai Neringoje vyko kelio nuo Preilos iki Nidos rekonstrukcija.

Srautas mažėjo

I metų pusmetį perkelta mažiau keleivių, dviratininkų ir lengvųjų automobilių. Anot p. Butvydo, tam įtakos turėjo blogas oras ir sumažėjęs automobilių srautas iš Kaliningrado.

Prie mažesnio uždarbio prisidėjo ir nuo metų pradžios apie 5% sumažintos perkėlimo bilietų kainos.

Visa tai atsiliepė ir pajamoms, kurių pirmąjį pusmetį bendrovė uždirbo 1,9 mln. Eur, t. y. 31%, arba 878.000 Eur, mažiau nei pernai tuo pačiu metu.

O „Smiltynės perkėlos“ sąnaudos per šį laikotarpį siekė 2 mln. Eur ir buvo 5% didesnės nei pernai.

„Keltų išlaikymo ir nusidėvėjimo sąnaudos augo, nes šiemet teko atlikti vieno kelto planinį dokinį remontą, kurį darome kas penkerius metus. Pernai dokinio remonto nereikėjo nė vienam keltui“, – paaiškina p. Butvydas.

I pusmetį 113.000 Eur nuostolį patyrusios bendrovės vadovas tikisi, kad antrasis pusmetis bus sėkmingesnis ir metus pavyks baigti pelningai.

„Antras pusmetis tradiciškai būna geresnis, nes įsibėgėjus vasarai išauga perkėlimo srautas. Tiesa, šiemet liepa nedžiugino, gerų orų nebuvo, todėl poilsiautojų buvo mažiau nei pernai. Rekordiniais karščiais prasidėjęs rugpjūtis labai intensyvus, tačiau viso sezono jis neatpirks. Vienaip ar kitaip, metus planuojame baigti su 400.000–450.000 Eur pelnu“, – skaičiuoja pašnekovas.

Katamaranas toliau džiugina

Ponas Butvydas džiaugiasi, kad puikiai sekasi praėjusį sezoną startavusiam greitaeigiam laivui į Nidą „Smiltynė“. Jo įsigijimas, rekonstrukcija ir krantinių pritaikymas „Smiltynės perkėlai“ atsiėjo apie 1,7 mln. Eur.

Pernai nauja susisiekimo su Kuršių nerija alternatyva gegužę–rugsėjį pasinaudojo apie 16.000 keleivių, o šių metų gegužę–liepą plukdyta apie 8.300 žmonių.

Ponas Butvydas sako, kad maršrutu Klaipėda–Juodkrantė–Nida ir atgal kursuojantis katamaranas pateisina lūkesčius ir generuoja bendrovei nemažą dalį papildomų pajamų.

„Šiemet uždarbis dar geresnis, nes pernai dar turėjome įvairių startinių išlaidų, be to, bilietais prekiavome per „Tiketos“ kasas, todėl tekdavo mokėti nemažą administracinio mokesčio sumą už tarpininkavimą. Šiemet bilietus parduodame patys savo interneto puslapyje arba pačiame laive“, – pasakoja „Smiltynės perkėlos“ vadovas.

infogr.am::infogram_0_smiltynes_perkela

52795
130817
52791