2015-08-26 13:18

Ketvirtąjį Maskvos oro uostą Žiemelis atidarys pavasarį

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ketvirtasis Maskvos oro uostas, kurį stato verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama bendrovė, dirbti pradės kiek vėliau, nei planuota – ne kitų metų sausį, bet kovą, paskelbė Maskvos regiono valdžia, pristačiusi projektą Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui.

Antradienį Rusijos vadovas atvyko į Maskvos srities Ramenskojės vietovėje esantį buvusį karinį Žukovskio aerodromą, kur atidarė tradicinį tarptautinį aviasaloną MAKS-2015. Dėl Rusiją purtančios ekonominės krizės ir tarptautinių sankcijų jis šiemet yra beveik perpus mažesnis nei būdavo ankstesniais metais. Neplanuojama jokių didesnės apimties kontraktų pasirašymo.

Spėta, kad atidaręs MAKS saloną Putinas gali aplankyti greta vykstančias ketvirtojo Maskvos oro uosto, skirto daugiausiai žemų kainų avialinijoms aptarnauti, statybas. Nors į jas pačias prezidentas nevyko, skelbiama, kad Maskvos srities gubernatorius Andrėjus Vorobjovas jam trumpai pristatė planus dėl Ramenskojės oro uosto. Vėliau gubernatorius šio projekto įgyvendinimo eigą aptarė su statybininkais ir pakomentavo ją žiniasklaidai.

Šiuo metu p. Žiemelio kontroliuojamai bendrovei „Avia Solutions Group“ priklausanti įmonė „Ramport Aero“ įgyvendina pirmąjį naujojo oro uosto statybos etapą. Baigiamas statyti 17.600 kv. m keleivių terminalas, kuris vėlyvą rudenį turėtų būti perduotas valstybinei komisijai.

Anksčiau skelbta, kad pirmuosius keleivius naujasis oro uostas ketina aptarnauti jau ateinančių metų sausį. Bet dabar Maskvos regiono vadovas pranešė, kad pertvarkytas ir išplėstas Ramenskojės oro uostas darbą pradės 2016-ųjų kovą.

Naujasis terminalas galės per metus aptarnauti iki 2 mln. keleivių. Iki 2021 m. numatoma įgyvendinti visus tris Ramenskojės oro uosto plėtros etapus. Tuomet jis galės aptarnauti iki 12 mln. keleivių per metus. Kita vertus, jeigu pavyks laiku įgyvendinti visus pakoreguotus plėtros planus, potencialiai aptarnaujamų keleivių skaičius po kelerių metų gali šoktelėti iki 18 mln.

Rusų žiniasklaida praneša, kad investicijos į Ramenskojės oro uostą sieks 13 mlrd. RUB (pagal dabartinį kursą – apie 170 mln. Eur), iš kurių beveik 9 mlrd. RUB – skolintos lėšos. „Ramport Aero“ vadovas Tomas Vaišvila VŽ tikino, kad, nepaisant sudėtingos ekonominės situacijos Rusijoje, su finansinėmis problemomis oro uosto statytojai nesusiduria: „Pirmasis statybų etapas, kuris siekia beveik 2 mlrd. RUB, vystomas iš nuosavų įmonės lėšų. Statybų sutartį sudarėme, kai USD kainavo 36 RUB, o šiuo metu jis kainuoja 70 RUB. Rublio vertės kritimas mums į naudą ir savaime atpigina projekto savikainą. Nors „Ramport Aero“ kapitalas buvo suformuotas rubliais, mes jį iškart konvertavome į JAV dolerius.“

Pernai rugpjūtį p. Žiemelis su Rusijos įmonės „Rostec“ generalinio direktoriaus pavaduotoju Dmitrijumi Šugajevu pasirašė sutartį dėl Ramenskojės oro uosto statybų.

„Rostec“ generalinis direktorius Sergejus Čemezovas jau beveik tris dešimtmečius pažįsta Putiną. Metų metus Sergejus Čemezovas vadovauja galingai valstybės įmonei, dirbančiai su ginklus eksportančia „Rosoboronexport“. „Rostec“ vadovas Vašingtono yra kaltinamas prisidėjęs prie Rusijos agresijos Ukrainoje.

„Ramport Aero“ 25% akcijų priklauso transporto parodų kompleksui „Rusija“, kuri yra „Rostec“ dalis, 75% – „Avia Solutions Group“ įmonei „Airport Management“.

Ramenskojės oro uostą projektavo Lietuvos bendrovė Vilniaus architektūros studija ir Rusijos įmonė „StroiPodryad“.

52795
130817
52791