Kinijos logistikos gigantas renkasi Klaipėdą

Šias galimybes aptaria į Lietuvą atvykęs Li Xiaopengas, CMG prezidentas, trečiadienį susitikęs su premjeru Algirdu Butkevičiumi.
Pasak Vyriausybės pranešimo spaudai, susitikimo metu aptartos investicijų galimybės Lietuvoje, kinai pristatė savo planus mūsų šalyje. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir logistikos paslaugas teikiančios įmonės UAB „VPA Logistics“ atstovai su CMG pasirašė ketinimų protokolą.
Šiuos protokolus premjeras, anot pranešimo spaudai, pavadino „dideliu žingsniu stiprinant Lietuvos ir Kinijos partnerystę transporto ir logistikos srityje“.
„Kinų pusė informavo, kad CMG pasirinko Lietuvą kaip Kinijos Šilko kelio strategijos įgyvendinimo vietą. Korporacija planuoja steigti „vieno kelio, vieno ekonominio bendradarbiavimo” centrą Lietuvoje, kurį sudarytų transporto ir pramonės kompleksas“, – pareiškė p. Butkevičius.
Premjeras gyrė CMG prezidentui Lietuvos geografinę padėtį, investicinę aplinką šalyje, kvalifikuotos darbo rinkos pasiūlą, sparčiai vystomą transporto bei logistikos infrastruktūrą. Ponas Butkevičius taip pat džiaugėsi aktyvėjančiais Lietuvos ir Kinijos dvišaliais santykiais: „Vasarą Lietuvoje lankėsi Kinijos vicepremjeras Gaoly Džang, lapkričio pabaigoje pats vyksiu į Kiniją, kur dalyvausiu Centrinės ir Rytų Europos šalių vadovų susitikime. Noriu pabrėžti, kad Lietuva yra pasirengusi toliau plėtoti dvišalius ekonominius ir prekybos ryšius, skatinti bendradarbiavimą remiantis abipuse pagarba ir lygiateisiškumu.“
Tai jau antrasis aukšto lygio susitikimas su šios korporacijos vadovybe, gegužės mėnesį premjeras buvo susitikęs su CMG valdybos pirmininku Li Jianhongu. Susitikimo metu buvo pasirašyti ketinimo protokolai tarp CMG, AB „Lietuvos geležinkelių“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ir Kauno laisvąja ekonomine zona.
CMG prezidentas trečiadienį susitiko ir su „Lietuvos geležinkelių“ vadovybe. „Iš mūsų pusės perspektyvos yra realios, matome įvairių veiklos galimybių. Esame pasiruošę ir norime, kad abi bendrovės suformuotų kuo daugiau klausimų, kuriais galėtų bendradarbiauti“, – bendrovės pranešime spaudai cituojamas Li Xiaopengas.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojo Alberto Šimėno, Kinijos kompanijai pasiūlyta krovinius vežti „Vikingo“ ir „Saulės“ konteineriniais traukiniais bei investuoti į logistikos centrus Vilniuje bei Kaune.
CMG – viena stambiausių Kinijos valstybinių kompanijų, lyderė tarp Kinijos valstybinių uostų operatorių. Įmonė taip pat teikia bankininkystės, vertybinių popierių, draudimo ir draudimo tarpininkavimo, fondo ir fondo valdymo paslaugas, vertybinių popierių emisijų, interneto vertybinių popierių prekybos paslaugas, taip pat yra tiesioginių investicijų valdymo paslaugų platforma. Įmonė buvo įkurta 1872 m., jos būstinė įsikūrusi Honkonge.
Ši valstybės valdoma korporacija Baltarusijoje ketina investuoti 0,5 mlrd. USD ir jau valdo 20% Kinijos-Baltarusijos industrinio parko. Jame ketinama statyti milžinišką logistikos centrą su komercinėmis įmonėmis.
Tame industriniame parke, esančiame vos 25 km nuo Minsko, kursis tokios žinomos technologijų kompanijos kaip „Huawei“ ir ZTE. 80 kv. km teritorijoje kinai yra numatę statyti ne tik gamyklas, bet ir parduotuves, biurų patalpas.
CMG pastaruosius metus svarstė, per kurį uostą gabenti prekes – Klaipėdos ar Rygos. Laikraštis „South China Morning Post“ dar gegužę rašė, kad CMG ieško galimybių investuoti į Klaipėdos uostą. Kinai per Klaipėdos uostą siekia eksportuoti prekes iš Baltarusijos.