„Boeing“: dėl didžiausio lėktuvo pelnas krito trečdaliu

Bendrovė per paskutinius 3 praėjusių metų mėnesius uždirbo 1,03 mlrd. USD, o tuo pačiu metu 2014-aisiais pelnas siekė 1,47 mlrd. USD. Tuo pačiu lyginamuoju laikotarpiu lėktuvų gigantės pajamos smuko 4% ir siekė 23,57 mlrd. USD.
Prastus metus kompanija sieja su nepilnai atsigavusia rinka ir šiuo metu ilgiausio pasaulyje krovininio lėktuvo „Boeing 747-8“ prastais pardavimais.
„Pasaulinis keleivių srauto augimas išlieka stiprus, bet oro krovinių rinkos atsigavimas, kuris prasidėjo 2013 m., pastaraisiais mėnesiais sustojo ir tai sumažino 747-8 modelio krovininių lėktuvų pardavimus”, – pranešime aiškina Ray’us Conneris, „Boeing“ vicepirmininkas.
Bendrovė pranešė, kad nuo šių metų rugsėjo ji ketina perpus sumažinti šių lėktuvų gamybą. Kita vertus, įmonės 737 modelis rinkoje vis dar išlieka labai patrauklus, per 2015 m. jo pardavimai sudarė daugiau nei pusę visų „Boeing“ asortimento prekių. 2017 m. turėtų pasirodyti atnaujinta šio modelio versija.
Nuo metų pradžios bendrovės akcijos smuko 0,12 USD.
Galimybė konkurentui
Jeigu „Boeing“ išgyveno prastus metus, tai „Airbus“, kita lėktuvų gamintoja, pernai atsiriekė didesnę rinkos dalį ir gavo užsakymų už 1 trln. USD sumą. Tiesa, jos užsakymų skaičius irgi krito, tačiau jis buvo mažesnis 29%, o „Boeing” – 46%.
„Airbus“ pernai užsakovams pristatė 635 orlaivius, šiemetinis planas – 650 orlaivių. „Boeing“ paskelbė 2015 m. užsakovams pristačiusi 762 lėktuvus. Abiejų kompanijų pagamintų lėktuvų skaičius per pastarąjį dešimtmetį beveik padvigubėjo ir pernai beveik pasiekė 1.400.