2016-03-07 13:03

Gaivina metro Vilniuje idėją

Juditos Grigelytės (VŽ)  nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vilniaus savivaldybei pasirengus skelbti konkursą privataus vežėjo paieškai vėl priminta metro linijos idėja. Metro iniciatoriai tikina, kad požeminėmis kelionėmis Vilniuje susidomėję ir investuotojai iš užsienio.

Juozas Zykus, asociacijos „Metro sąjūdis“ pirmininkas, įsitikinęs, kad metro statybos darbus reikėtų pradėti dabar, kol dar įmanoma gauti paramą iš Europos Sąjungos (ES) fondo.

„Tokį objektą „įsukti“ įmanoma tik per tris-keturis metus“, – kalba p. Zykus.

Metro idėjai pritariantis Stasys Brundza, parlamentaras, tikina, kad kelius metro statybai atvertų specialus įstatymas, leisiantis privatiems investuotojams finansuoti, statyti ir eksploatuoti metro liniją.

Anot p. Zykaus, prisitraukti privačius investuotojus padėtų milijardiniai projektai, o dauguma vykdomų Lietuvoje – pernelyg maži ir užsienio bendrovėms neįdomūs. „Metro sąjūdžio“ vadovas akcentuoja, kad šiandien Vilniaus metro domisi tokios bendrovės, kaip „Siemens“, „Tiltra“, kelių Kinijos bendrovių konsorciumas ir pan.

„Visos jos laukia politinio sprendimo. Kai tik toks bus, jos pasiruošusios ateiti“, – tikina p. Zykus ir pabrėžia, kad jo nuomone, po 5-10 m. Vilnius bus visiškai užkimštas automobilių. Anot specialisto, jei specialusis įstatymas būtų priimtas dar šiemet, važinėti metro galima būtų maždaug po 7 metų.

Gvildenama trijų metro linijų idėja. Pirmoji driektųsi nuo Pilaitės mikrorajono iki Šiaurės miestelio. Antroji nuo Saulėtekio iki Buivydiškių, trečioji – eitų aplink Vilniaus senamiestį užkabindama Vilniaus Geležinkelio stotį ir Bajorų mikrorajoną.

Anot p. Zykaus, trasa, einanti po Senamiesčiu, istoriniam paveldui nepakenktų, mat įprastai metro linijos tiesiamos po tuščiais skverais. Galiausiai apskaičiuota, kad kultūrinio sluoksnio gylis – maždaug 5 metrai, o trasa eitų 30 metrų gylyje.

„Jei pastatytume stotį Vokiečių gatvėje, iš ten tikrai būtų galima išmesti visus automobilius“ – įsitikinęs p. Zykus.

Metro iniciatoriai pabrėžia, kad jų pasiūlymas gvildenamas ir rengiamame Vilniaus darnaus judumo plane, kuris turėtų būti baigtas šiemet iki rudens. VŽ jau rašė, kad šiame plane numatoma ir dalijimosi automobiliais vietos, dviračių saugyklos, dviračių takų plėtra, taip pat – viešojo transporto priemonių atnaujinimas.

Tiesa, Remigijus Šimašius, Vilniaus meras, pabrėžia, kad atnaujinant susisiekimo infrastruktūrą Vilniuje pirmiausia prioritetas skiriamas pėstiesiems. Miestas planuoja įrengti šaligatvius ten, kur jų nėra, patobulinti ir išplėsti esamus. 2017 m. planuose – dviračių takų plėtra. Trečiuoju etapu, anot mero, rengiamasi tobulinti viešojo transporto sistemą, atnaujinti transporto priemones ir pan. Didžiausias dėmesys dalijimosi automobiliais paslaugai bus skirtas tik tinkamai sutvarkius svarbesnes sritis.

52795
130817
52791