2016-03-07 13:51

Vaitkus: Klaipėdos uostu domisi nauja keltų linija

Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
Tikėtina, kad ilgus metus be konkurencijos Klaipėdos uoste veikiančios keltų kompanijos „DFDS Seaways“ ramų gyvenimą netrukus gali sujaukti uoste atsirasianti nauja laivybos linija.

Apie tai, kad Klaipėdos uostu domisi naujas ro-ro keltų operatorius pirmadienį vykusioje spaudos konferencijoje užsiminė Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius.

„Prieš porą mėnesių turėjau neformalų susitikimą su viena iš kompanijų. Domėjimasis Klaipėdos uostu vyksta“, – teigė p. Vaitkus.

Tiesa, jis neatskleidė, kuriame iš krovos terminalų nauja linija galėtų pradėti veikti.

Šiuo metu Klaipėdos uoste ro-ro keltai gali plaukti iš trijų terminalų: KLASCO valdomos Tarptautinės jūrų perkėlos, iš kurios DFDS keltai plaukia į Vokietiją ir Danija, 2014 m. vasarą atidaryto naujojo Centrinio Klaipėdos terminalo (CKT), kuriame veikia DFDS linija į Švediją, bei iš „Klaipėdos konteinerių terminalo“ (KKT).

Prieš kelis metus iš KKT naują laivybos liniją tarp Klaipėdos ir Vokietijos Liubeko – Travemiundės buvo paleidusi „Limarko“ įmonių grupė kartu su UAB „Vlantana“. Linija buvo bandomoji ir nuolatine netapo.

Anot p. Vaitkaus, po šio bandymo uoste kelerius metus dėl naujų keltų linijų pritraukimo vyravo ramybė.

„Po tam tikro štiliaus dabar vėl girdime, jog yra susidomėjimas, ir jo lygis labai didelis. Kol kas sutarčių nėra, todėl rezultatų burti nenorėčiau, bet tikėtina, jog nauja linija gali atsirasti iki vasaros“, – nurodė uosto vadovas.

DFDS: teks dalytis pyragą

Jonas Nazarovas, AB „DFDS Seaways“ vykdantysis direktorius, sako, jog konkurentų atėjimas didelės nuostabos nekelia: „Girdėjau apie tai, ir tai nestebina. Normalu, jog Klaipėdos uostu naujos kompanijos domisi. Būtų gerai, jei naujasis konkurentas pasiūlytų naują kryptį ir atvestų naują srautą. Deja, aš tuo abejoju. Greičiausiai teks pasidalyti tą pyragą, kurį mes daug metų kepėme.“

Ponas Nazarovas sako, jog mažai tikėtina, kad naujasis operatorius pasiūlytų naują liniją.

„Man sunku patikėti, kad būdami šiame versle nepastebėjome naujos krypties, kuri galėtų turėti stabilius srautus ir būtų perspektyvi. Didesnė tikimybė, jog naujasis operatorius pasiūlys kažkurią jau iš esančių krypčių“, – spėja „DFDS Seaways“ vadovas.

Ponas Nazarovas teigia neturintis žinių, į kurį iš terminalų, ketina ateiti naujasis operatorius.

Terminalas neaiškus

Į klausimą, kaip uosto direkcija vertins faktą, jei naujasis operatorius ateis ne į naująjį CKT, kuris buvo statomas tam, jog pritrauktų naujų linijų, o į kitą terminalą, Klaipėdos uosto vadovas atsakyti nepanoro: „Kai ateis, tada ir pamatysime.“

2014 m. atidarytas beveik 54 mln. Eur viešų ir privačių investicijų pareikalavęs naujausiu ir moderniausiu terminalu visose Baltijos šalyse vadinamas CKT beveik metus laiko stovėjo tuščias, kol pernai pavasarį čia perkelta viena DFDS keltų linija. Iki 2017 m. vidurio čia planuojama perkelti ir likusias dvi danų kompanijos keltų linijas, kurios šiuo metu veikia Tarptautinėje jūrų perkėloje.

Toks perkėlimas buvo sulaukęs aršios Eugenijaus Gentvilo, Seimo nario, buvusio Klaipėdos uosto generalinio direktoriaus, kritikos. Ponas Gentvilas ne kartą pabrėžė, jog į naują terminalą valstybės lėšos investuojamos tam, kad ateitų naujos laivybos linijos, o ne tam, kad būtų perkelti jau esantys pajėgumai.

Susisiekti su Benediktu Petrausku, CKT generaliniu direktoriumi, VŽ kol kas nepavyko.

52795
130817
52791