2016-04-14 21:15

Vilniuje – pirmasis „Germania“ lėktuvas: taiko į turistus ir verslą

Į Vilnių atvyko pirmasis aviakompanijos „Germania“ lėktuvas iš Šveicarijos. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Į Vilnių atvyko pirmasis aviakompanijos „Germania“ lėktuvas iš Šveicarijos. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Pirmasis Šveicarijos skrydžių bendrovės „Germania Flug AG“ lėktuvas nusileido Vilniuje. Bendrovė vieninteliu tiesioginiu skrydžiu tarp dviejų šalių planuoja vežti ir turistus, ir verslo atstovus.

Ketvirtadienį Vilniaus oro uoste nutūpė iš Ciuricho atskridęs kompanijos „Airbus A319“.

Į Lietuvą verslo atvyko „Germania“ vadovai, kartu atsigabenę Šveicarijos kelionių kompanijų, žiniasklaidos atstovus ir tinklaraštininkus. Reguliarius skrydžius bendrovė pradės birželį.

„Bandome paskleisti žinią kiek tik galime, nes čia yra daug potencialo“, – vizito tikslą žurnalistams apibūdina Ursas Pelizzoni, „Germania“ valdybos narys ir komercijos vadovas.

Pasak Tobiaso Somandino, kompanijos vykdomojo vadovo, orientuojamasi ir į verslo klientus, ir į turistus tiek Lietuvoje, tiek Šveicarijoje.

Skrydis iš Vilniaus į Ciurichą bus vienintelis tiesioginis maršrutas tarp dviejų šalių. 2007 m. į didžiausią Šveicarijos miestą vežė „Air Baltic“, tačiau nuo 2008 m. skrydžius nebeliko.

Vilniuje „Germania“ lėktuvai leisis du kartus per savaitę, pirmadienį 19.05 val. ir ketvirtadienį 11.15 val., o kils tomis pačiomis dienomis atitinkamai 19.50 ir 12.00 val.

Anot p. Somandino, tokie skrydžiai bus „idealūs savaitgalio kelionėms“.

Kol kas maršrutas yra suplanuotas iki vasaros sezono pabaigos spalio mėnesį. Ar skrydžiai bus tęsiami, priklausys nuo to, kaip seksis, teigia „Germania“ vadovas.

Parama padėjo

Apsispręsti pradėti naują maršrutą bendrovei padėjo ir parama. Tiek Vilniaus, tiek Ciuricho oro uostai, atidarant naują kryptį, teikia nuolaidas nuo rinkliavų. Vilniaus atveju, pasak oro uosto atstovų, nuolaidos siekia 80% pirmaisiais veiklos metais, 70% – antraisiais ir 60% – trečiaisiais.

Be to, Lietuvos vyriausybė iš maršrutų skatinimo fondo „Germania“ rinkodaros priemonėms skyrė 100.000 Eur. Už tai bendrovė įsipareigojusi vykdyti skrydžius tris mėnesius.

Anot p. Pelizzoni, subsidijos – svarbu, tačiau galiausiai sprendimą lėmė rinkos potencialas.

„Vilnius yra labai įdomi kryptis“, – sako bendrovės komercijos vadovas. Derybas dėl naujos krypties „Germania“ pradėjo pernai rugsėjį, apie skrydžius paskelbta lapkritį.

Iš viso iki šiol jau 8 kompanijos pasinaudojo maršrutų plėtros fondo parama, daugelis jų jau veikė Lietuvos rinkoje, tačiau atidarė naujas kryptis arba dažnino skrydžius. Be „Germania“, dar vienas nauja kompanija, pasinaudojusi subsidijomis, yra Ispanijos pigių skrydžių bendrovė „Vueling“.

Prieinamos kainos

Šveicarijos oro linijos veikia su Vokietijos „Germania Fluggesellschaft mbH“ prekės ženklu ir turi partnerystės sutartį, tačiau jų akcininkai nėra susiję – kontrolinį bendrovės paketą valdo šveicarai.

Skirtingai nei 30 metų veiklą vykdantys vokiečiai, šveicarai yra naujai žaidėjai rinkoje – pirmuosius skrydžius „Germania“ pradėjo pernai. Bendrovė savo šalies gyventojams siūlo „ne tik populiariausias Viduržemio jūros regiono kryptis, bet ir Kosovą bei kitus nepramintus takus“, teigiama jos interneto puslapyje.

„Germania“ kainos, pasak p. Pelizzoni, yra „prieinamos“, tačiau siekiama suteikti ir papildomų verčių – keleiviai vaišinami gaiviaisiais gėrimais ir gauna nemokamą bagažą. Be to, mokamos paslaugos nėra tokios brangios, kaip pigių skrydžių oro linijų, tikina bendrovės atstovas.

Šiuo metu skrydžio į vieną pusę kaina liepos–rugpjūčio mėnesiais svyruoja tarp 69 ir 139 CHF (63–128 Eur).

52795
130817
52791