2016-05-03 22:22

Klaipėdos uoste kraunamas didžiausias konteinervežis šiemet

Andriaus Pelakausko nuotr.
Andriaus Pelakausko nuotr.
Antradienį prie laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ krantinių prisišvartavo didžiausias šiais metais konteinervežis – 304 m ilgio ir 42,5 m pločio „MSC Marina“, galintis talpinti beveik 7.000 TEU.

Eduardas Galuškinas, „Klaipėdos Smeltės“ rinkodaros direktorius, sako, kad dar vienas į uostamiestį atplaukęs „Post Panamax“ tipo laivas yra geras pranašas, jog didžiosios konteinerinės linijos laiko Klaipėdą svarbia ir perspektyvia kryptimi.

„Tokie pavieniai didžiųjų laivų atplaukimai rodo, jog konteinerinės linijos išbando Klaipėdos uostą. O mums tai gera galimybė įgusti efektyviai iškrauti ar pakrauti konteinerius iš arba į tokio dydžio laivus“, – kalba p. Galuškinas.

„MSC Marina“ – antras šiemet į „Smeltę“ atplaukęs „Post Panamax“ tipo laivas.

Kovo pabaigoje „Klaipėdos Smeltėje“ sulaukta „Maersk“ kompanijos 294 m ilgio, 6.000 TEU talpos „Post Panamax“ tipo laivo, į kurį buvo kraunami į „Smeltę“ mažesniais laivais atplukdyti konteineriai. Paprastai reguliariai į Gdansko uostą plaukiantis „Maersk“ laivas į Klaipėdą buvo nukreiptas dėl tam tikrų techninių trikdžių Gdanske.

Atsigavimo ženklai

Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius, pastebi, kad pastarieji mėnesiai Klaipėdos uoste rodo konteinerių apyvartos augimo ženklus.

„Nuo praėjusių metų pradžios iki šiol besitęsęs konteinerių apyvartos kritimas ėmė stabilizuotis ir rodo apyvartos didėjimo ženklus. Be to, konteinervežiai iš mūsų uosto išeina pilniau pakrauti, nei čia atvyksta“, – teigia jis.

Negalutiniais duomenimis, balandį Klaipėdos uoste krauta krauta 35.546 TEU arba 5% daugiau negu per tą patį laikotarpį pernai. „Klaipėdos Smeltė“ per keturis pirmuosius šių metų mėnesius perkrovė 64.600 TEU, arba 7,8 % daugiau, nei per analogišką laikotarpį 2015 m. Nuo metų pradžios uoste perkrauta apie 145.000 TEU konteinerių.

Anot p. Galuškino, nepaisant dažnėjančių vandenynų laivų atplaukimų, vis dar lieka neaišku, kada į 77 mln. Eur kainavusį „Smeltės“ konteinerių skirstymo centrą (angl. hub) tokie laivai ims plaukti reguliariai, ir kada čia prasidės konteinerių skirstymas į mažesnius, fiderinius laivus, išvežiojančius krovinius į kitus Baltijos jūros regiono uostus.

Pagrindiniai bendrovės akcininkai – MSC grupės bendrovė „Terminal Investment Limited“ (TIL) – akcentuoja, jog „Klaipėdos Smeltę“ laiko strategiškai svarbiu terminalu Baltijos jūros regione ir neatsisako planų čia reguliariai siųsti vandenynų laivų, tačiau konkretaus laiko neįvardija.

Pernai „Smeltė“ sulaukė trijų vandenynų laivų, visus juos siuntė MSC konteinerinė linija. Tarp jų buvo ir didžiausias per visą Klaipėdos uosto istoriją laivas – 336,7 m ilgio ir 45,6 m pločio konteinervežis „MSC Asya“, galintis talpinti 9.178 TEU.

52795
130817
52791