2016-05-09 09:00

Europos skrydžių rinka: keleiviams – pigūs bilietai, investuotojams – riestainio skylė

Ivano Alvarado („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Ivano Alvarado („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Užsitęsęs žemų naftos kainų ir atpigusių degalų laikotarpis leido Europos skrydžių bendrovėms pagražinti pelno eilutes. Dėl didelės konkurencijos pigo kelionės, o naujų maršrutų gausa leidžia keleiviams lengviau pasiekti nutolusius taškus. Tačiau investuotojams ši dinamika nedaro įspūdžio – patirtis rodo, kad skrydžių kompanijos nėra linkusios dosniai dalytis pelnu su akcininkais.

Nuo 2014 m. vidurio, kai naftos kainos ėmė riedėti žemyn, skrydžių kompanijos smarkiai sumažino savo degalų išlaidas. Tai leido kompanijoms pagerinti pelningumo rodiklius.

„International Airlines Group“ (IAG), bendrovių „British Airways“, „Iberia“ ir „Aer Lingus“ savininkė, kiek daugiau nei prieš savaitę paskelbė, kad pirmąjį ketvirtį uždirbo 104 mln. Eur ikimokestinio pelno, palyginti su 26 mln. Eur nuostoliu tuo pačiu laikotarpiu pernai. IAG veiklos pelnas, atmetus vienkartinius veiksnius, pašoko nuo 25 mln. Eur pernai iki 168 mln. Eur šiemet ir pranoko analitikų prognozes.

52795
130817
52791