2016-05-31 15:00

Po 77 metų traukiniai vėl ima kursuoti į Lenkiją

Štai toks traukintys kursuos iš Kauno į Balstogę – maršrutai jau sudėlioti, bet techninių problemų dar apstu. „Lietuvos geležinkelių“ nuotr.
Štai toks traukintys kursuos iš Kauno į Balstogę – maršrutai jau sudėlioti, bet techninių problemų dar apstu. „Lietuvos geležinkelių“ nuotr.
Po ilgų derybų ir derinimų šiandien, gegužės 31 d., „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lenkijos įmonė „Przewozy Regionalne“ pasirašė susitarimą dėl bendradarbiavimo vykdant tarpvalstybinį keleivių vežimą. Nuo birželio 17 d. traukiniai pradės reguliariai kursuoti maršrutu Kaunas–Balstogė–Kaunas. Pastarąjį kartą keleiviai traukiniu iš Lenkijos į Lietuvą be persėdimo važiavo 1939 m.

„Lietuva atveria naujus vartus į Vakarus, į bendrą Europos erdvę. Džiaugiuosi, kad mums pavyko įgyvendinti pirmąjį projekto „Rail Baltica“ etapą“, – sako Rimantas Sinkevičius, susisiekimo ministras.

„Po tokio ilgo laikotarpio vėl atsinaujinęs tarpvalstybinis susisiekimas geležinkeliais yra svarbus strateginis žingsnis abejoms šalims“, – priduria Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius.

Maršrutu Kaunas–Balstogė–Kaunas savaitgaliais kursuos lenkiški 2-jų vagonų traukiniai SA133, turintys 127 sėdimas vietas. Iš Kauno ir Balstogės geležinkelio stočių traukiniai pajudės ryte bei vidurdienį, atitinkamai atgal į galines stotis atvyks vidurdienį ir vakare. Kelionė truks apie 5 val.

Keleiviai bilietus galės nusipirkti bilietų kasose, traukiniuose ir internetu, bet ne anksčiau, kaip likus 30 parų iki traukinio išvykimo dienos. Po susitarimo pasirašymo per kelias darbo dienas bus pradėtas bilietų pardavimas į pirmuosius maršrutus. Kelionės bilietas iš Kauno į Balstogę kainuos 11 eurų.

Vieną vaiką iki 6 metų amžiaus keleivis galės vežti nemokamai, o kitiems vaikams nuo 6 iki 12 metų bus taikoma 50% nuolaida.

Suderintos gyvūnų, dviračių ir rankinio bagažo viršsvorio vežimo sąlygos. Nepriklausomai nuo nuvažiuoto atstumo keleiviai už šias paslaugas mokės nustatytą 2 eurų mokestį. Keleivis galės vežti vieną dviratį.

Už nepanaudotą kelionės bilietą, pateiktą iki traukinio išvykimo, keleiviui bus grąžinama 90% bilieto kainos. Bilieto nepanaudojimo atvejais dėl vežėjo kaltės, keleiviui bus grąžinama visa bilieto kaina.

VŽ rašė, kad bandomasis Lenkijos keleivių vežimo kompanijos „Przewozy Regionalne“ reisas į Kauno geležinkelio stotį „Rail Baltica“ vėže įvykdytas dar gegužės pradžioje. Tąkart prabilta ir apie greičio problemą. Pritrūkus pinigų, Lietuvos teritorijoje šiame „Rail Baltica“ ruože dar neįrengta vadinamoji ERTMS (angl. European Rail Traffic Management System) signalizacijos sistemos, kuri turėtų užtikrinti judėjimo saugumą ir leistų padidinti maksimalų saugų traukinių greitį šiame ruože iki 160 km/h. Dabar traukiniai tarp Kauno ir Lenkijos sienos gali judėti maksimaliu 100 km/h greičiu. O Lenkijos teritorijoje kai kuriuose ruožuose dėl seniau nutiestos vėžės minėtas traukinys yra priverstas važiuoti tik 30-40 km/h greičiu.

52795
130817
52791