Sinkevičius tikisi, kad sutartis dėl „Rail Baltica“ netruks atsirasti

„Kiek žinau, iš principo yra susitarta dėl ši dokumento suderinimo, dabar vyksta tik jo nušlifavimas. Gal ne tiek svarbu kuo greičiau jį pasirašyti, kiek svarbu pasiekti tinkamas formuluotes. Mūsų pozicija iš pat pradžių buvo ta, kad sutinkame, jog projektą įgyvendintų ir visus konkursus skelbtų bendra Latvijoje registruota trišalė įmonė „RB Rail“, tačiau manome, kad pridėtinės vertės mokestis (PVM) už atliekamus darbus turi likti toje šalyje, kur tie darbai atliekami. Visi mokesčiai neturi eiti tik į vieną valstybę, kurioje įregistruota bendra įmonė, už kurią atsakingos visos trys šalys“, – VŽ trečiadienį sakė p. Sinkevičius.
Jis pareiškė esąs tikras, kad su latviais ir estais ruošiamame susitarime turėtų būti išdėstyta būtent tokia pozicija.
Tačiau kada susitarimas galėtų būti pasirašytas, kol kas neaišku.
Neoficialiomis žiniomis, Baltijos valstybės vis dar neranda sutarimo, kaip konkrečiai turėtų vykti projekto darbų pirkimai – kas juos turėtų organizuoti, kaip būtų paskirstomas PVM už atlikus ir iš europinių fondų finansuotus darbus.
Baltijos šalys yra įkūrusios bendrą įmonę „RB Rail“, bet jos valdyba dar nesuformuota dėl kai kurių šalių nesutarimų.
Taline šiomis dienomis susitikę Estijos ir Latvijos vyriausybių vadovai paragino kuo skubiau parengti ir pasirašyti trišalį tarpvyriausybinį susitarimą dėl europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“, nes tai esą parodytų Baltijos šalių pasiryžimą įgyvendinti projektą.
Projektui tikimasi gauti Europos Sąjungos finansavimą. Bendra „Rail Baltica“ vėžės nuo Kauno iki Talino vertė, įvairiais skaičiavimais, sieks iki 5,2 mlrd. Eur. Beje, Lietuvoje atkarpos ilgis siekia 366 km – čia bus statomas ne tik kelias nuo Kauno iki Latvijos sienos, bet ir atšaka nuo Kauno iki Vilniaus.