„Rail Baltica“ darbams Lietuvoje ES skiria 191 mln. Eur

Lėšos bus skirtos iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP) fondo.
Už šias lėšas rengiamasi įdiegti valdymo signalizaciją jau esamoje „Rail Baltica“ vėžėje nuo Lenkijos sienos iki Kauno. Taip pat projektas bus vykdomas toliau – už 55 mln. Eur bus įrengiamos geležinkelio sankasos, viadukai ir kitkas nuo Kauno tolyn, Latvijos sienos link.
Rimanto Sinkevičiaus, Susisiekimo ministro, teigimu, šiems darbams atlikti reikės 55 mln. Eur. Tiek lėšų užteks įrengti geležinkelio sankasai iki Kėdainių ar vos toliau.
Anot p. Sinkevičiaus, galutinis sprendimas dėl finansavimo turėtų būti priimtas liepos 8 d. Skelbiama, kad finansavimas „Rail Baltica“ Lietuvos etapui bus skirtas per bendrą visų trijų Baltijos šalių įmonę „RB Rail AS“, mat per šią įmonę buvo teikta paraiška finansavimui.
„Bus ir trečias kvietimas teikti paraiškas, numatoma, kad jis bus rugsėjį. Jame Lietuva taip pat dalyvaus“, – sako p. Sinkevičius.
Kol kas projektai, kuriems vykdyti bus prašomas finansavimas, dar neatrinkti. Anot p. Sinkevičiaus, tikrai svarstoma apie „Rail Baltica“ vėžės tęsimą toliau Latvijos sienos link, taip pat geležinkelio stoties ties Karmėlava statybą ir pan.
Ponas Sinkevičius sutinka, kad didžiausia problema vis dar lieka geležinkelio vėžės Lenkijoje klausimas, mat joje – pernelyg maži greičiai. Visgi ministras patikino aptaręs šį klausimą Roterdame vykusioje Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) konferencijoje su Lenkijos atstovais.
„Buvau informuotas, kad dabar lenkai atlieka studiją, kuri padėtų išsiaiškinti, ar vėžės atkarpa nuo Balstogės Lenkijoje iki Lietuvos sienos galėtų būti modernizuota ir pritaikyta 240 km/val. greičiui. Jie turi pasižiūrėti, ar tai įmanoma“, – sako p. Sinkevičius.
191 mln. Eur sudaro maždaug 85% bendros projekto vertės, siekiančios 231 mln. Eur.