Kauno autobusų stoties atidarymas po rekonstrukcijos – sausio pabaigoje

Stambaus transporto mazgo modernizavimo projektą nuo 2015 m. vasaros vysto keleivių vežimo UAB „Kautra“ priklausanti įmonė „Kautros nekilnojamasis turtas“. Po rekonstrukcijos čia taip pat bus atidarytas „Rimi“ prekybos centras. Bendras naujos autobusų stoties plotas sieks 13.000 kv. m.
Kaip ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje teigia Linas Skardžiukas, „Kautra“ generalinis direktorius, ir po atnaujinimo darbų šis Kauno objektas išsaugos didžiausios autobusų stoties Lietuvoje statusą. „Taip yra dėl to, jog Kaunas yra tranzitinis miestas. Vilniaus autobusų stotyje per parą pravažiuoja 500 autobusų, o Kaune – 700. Kauno autobusų stotyje žmonių srautai per parą sieks 10.000“, – nurodo p. Skardžiukas.
„Kautros“ vadovai pripažįsta, jog keleivių srautų stoties sutvarkymas tikriausiai neįtakos, tai yra – jie nei paaugs, nei sumažės. „Vis daugiau žmonių turi automobilius ir taip keliauja, tačiau yra ir tokia dalis, kuri renkasi kelionei autobusus. Todėl drąstiško keleivių mažėjimo neturėtų būti“, – pažymi įmonės atstovai. Vadovai, paklausti, ar rekonstrukcija įtakos autobusų bilietų kainas, atsako neigiamai. „Rekonstrukcijos ir bilietų kainų nesusiekime“, – komentuoja Mindaugas Platūkis, „Kautra“ valdybos pirmininkas.
Anot p. Skardžiuko, autobusų stočių ir prekybos centrų bendradarbiavimas – dažnas pavyzdys Lietuvoje.„Lietuvoje 10 stočių yra būtent pastatyta su prekybos centrais, nes tai yra sinerginis projektas su prekybininkais, – kalba p. Skardžiukas. – Prekybine dalimi Kauno autobusų stotyje rūpinasi „Rimi“, jų teigimu, jau yra išnuomotas likęs prekybinis plotas atnaujinamoje stotyje. Čia įsikurs prekybos centras ir įvairios parduotuvėlės, knygynas, kavinės“.
Kauno autobusų stoties rekonstrukcijos projekto autorius – Gintaras Balčytis, UAB „Dviejų grupė“ architektas. Generalinis statybų rangovas – UAB „Autokausta“.
Pasak p. Skardžiuko, vienas didžiausių iššūkių, kuris jiems kils ir su kuriuo jie jau sėkmingai susitvarkė rekonstrukcijos pradžioje – tai per vieną naktį persikraustyti iš laikinosios Kauno autobusų stoties į rekonstruotą. „Darbų pradžioje sėkmingai pradėjome veiklą laikinojoje stotyje prie Kauno „Akropolio“. Sausio pabaigoje taip pat sugrąžinsime stotį į jos stacionarią vietą“, – sako vadovas.
Po rekonstrukcijos autobusų stotyje pradės veikti 190 vietų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, liftas ir slenkantis takas, peronas su 21 sustojimo aikštele autobusams, siuntų terminalas.
Kauno autobusų stotis buvo pastatyta prieš 80 metų, vėliau ji buvo remontuojama, statomi nauji statiniai, tačiau iš esmės iki šiol nebuvo rekonstruota.