Klaipėdos uoste – naujo rekordo nuojauta
Per 11 mėn. Klaipėdos uoste perkrauta 36,7 mln. t krovinių, t.y. 4,5% daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Itin sėkmingas buvo lapkritis, kai krovos apyvarta siekė 3,45 mln. t ir buvo 21,5% didesnė nei pernai.
„Jei gruodis bus geras, šiemet bus pasiektas naujas metinis krovos rekordas – perkrauta 40 mln. t krovinių“, – trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje prognozėmis dalijasi Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius.
Pernai uoste buvo perkrauta 38,5 mln. t krovinių.
Auganti krovos apyvarta sąlygoja ir gerus uosto direkcijos finansinius rezultatus. Per sausio–lapkričio mėn. uosto direkcija gavo 51,8 mln. Eur pajamų, t.y. 5,5% daugiau nei pernai, kai 11 mėn. pajamos sudarė 49,1 mln. Eur.
Martynas Armonaitis, KVJUD ekonomikos ir finansų direktorius, skaičiuoja, jog šie metai uosto direkcijai rekordiniai bus ir pagal pelningumą. Tikimasi gauti 31 mln. Eur grynojo pelno.
„Pagrindinė augančio pelningumo priežastis – didėjanti krovos apyvarta. 1,6 mln. Eur pelno šiemet gauta pardavus vilkiką „Stumbras“, – nurodo p. Armonaitis.
Ant laurų neužmigs
Per 11 mėn. krovos prieaugis pasiektas visuose pagrindiniuose Klaipėdos uosto krovinių segmentuose: daugiau krauta naftos produktų (14,2%), konteinerių (23,6% ), ro-ro krovinių (12%), suskystintųjų gamtinių dujų (SkGD) krova augo 2,7 karto.
Vienintelis segmentas, kur apyvarta, lyginant su pernai, mažėjo – biriųjų krovinių. Esminė to priežastis – 3,6% sumenkusi cheminių trąšų krova.
Ponas Vaitkus pažymi, jog naują rekordą žadantys šių metų krovos rezultatai pasiekti dėl nuolatinių valstybės ir privataus kapitalo investicijų į uosto infrastruktūros gerinimą: „Skaičiai rodo šios sinergijos rezultatą. Direkcijos atliktos investicijos į infrastruktūrą, o krovos kompanijų – į suprastruktūrą šiandien mums leidžia gauti didžiuosius krovinio kiekius rytinėje Baltijos jūros pakrantėje. Prieaugį matome būtent tuose terminaluose, kur per paskutinius ketverius metus buvo padarytos didžiausios investicijos.“
Uosto vadovas pažymi, jog Klaipėdos uostas šiemet pirmą kartą po nepriklausomybės atgavimo visus metus išlieka lyderis tarp Baltijos šalių uostų.
„Bet tai nėra lyderystė, kuri mus užmigdytų. Jaučiame, jog kaimyninių uostų kova dėl krovinių stiprėja, jie bando pervilioti krovinius iš Baltarusijos, žvelgia į Kazachstaną, Kiniją. Bet Klaipėdos uosto krovos kompanijos taip pat nėra pėsčios. Mes krauname ne tik grūdus, bet ir azotines trąšas, taigi mes turime ir amoniako kvapo, kuris mums neleidžia užmigti ant laurų“, – šmaikštauja p. Vaitkus.
infogr.am::76903771-0064-4489-baec-094b8c15ece8