Pirmas naujo „Lietuvos geležinkelių“ vadovo darbas – auditas

Publikuota: 2016-12-16
Atnaujinta 2016-12-16 12:11

Naujuoju valstybės valdomos AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovu paskirtas 32-ejų Mantas Bartuška, dabartinis AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius.

Tokį sprendimą priėmė naujoji „Lietuvos geležinkelių“ valdyba, spaudos konferencijos metu pranešė Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Valdybos posėdžio metu taip pat išrinktas jos pirminkas – nepriklausomas ekspertas Romas Švedas.

Naujasis įmonės vadovas „turi daug patirties reformuojant energetikos sektorių“ ir bendradarbiaujant su partneriais Rusijoje ir Baltarusijoje, „kas šiame darbe yra labai svarbu“, kalbėjo p. Masiulis.

„Mantas turi mano pilną besąlyginį pasitikėjimą, aš dėkoju jam, kad jis sutiko priimti šį iššūkį, šiek tiek išeiti iš komforto zonos „Klaipėdos naftoje“ ir ateiti į darbą, kuris mūsų valstybei reikalingas, skaidrinant „Lietuvos geležinkelių“ veiklą“, – dėstė naujasis susisiekimo ministras.

Ponas Masiulis, prieš tapdamas energetikos ministru Algirdo Butkevičiaus vyriausybėje, pats vadovavo „Klaipėdos naftai“. Ponas Bartuška tuo metu buvo bendrovės finansų direktorius.

„Pirmoji užduotis generaliniam direktoriui yra atlikti pilną teisinį ir finansinį auditą, sutvarkyti viešuosius pirkimus, pilnai bendradarbiauti su teisėsauga ir galiausiai „Lietuvos geležinkelius“ padaryti tokia įmone, kuria galėtume didžiuotis, kuri būtų skaidrumo ir geros valdymo praktikos pavyzdys“, – tikslus brėžė p. Masiulis.

Konkrečių planų nedaug

Pats p. Bartuška kalbėjo, kad situacija „Lietuvos geležinkeliuose“ yra „taisytina“.

„Aš tikiu, kad mes savo dideliu darbu galime pakeisti šią situaciją, kad tai būtų skaidri, aiškiais principais valdoma bendrovė, kuri neštų didelę naudą“, – sakė naujasis vadovas.

Kas laukia dabartinės „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės ir laikinai pareigas einančio bendrovės vadovo Andriaus Montrimo, p. Bartuška aiškiai pasakyti kol kas nenorėjo.

„Aš manau, kad reikės vertinti kiekvieną atvejį atskirai. Tikiu, kad įmonėje yra gerų specialistų, profesionalų. Aišku, mes vadovausimės principais, kad mums svarbu užtikrinti skaidrumą, pasiekti efektyvumą ir konkurencingumą. Jei principai nesutaps, gali būti tam tikrų pasikeitimų“, – kalbėjo p. Bartuška.

Ministras ir įmonės vadovai taip pat kol kas nekomentavo, ar bus daromos strateginės bendrovės pertvarkos bei įmonės skaidymas, kaip to reikalauja Europos Komisija.

„Konkretūs atsakymai šiai dienai yra per ankstyvi. Taip, tai yra pokyčių etapas, ir kiekvienai organizacijai ateina laikas, kai pokyčiai būna reikalingi. Ir tie pokyčiai yra dėl organizacijos gerovės – nėra taip, kad staigiai viską išardysim, ištaškysim į šalis ir suskaldysime. Taip nėra. Tai didžiulė atsakomybė“, – kalbėjo p. Švedas.

Ponas Masiulis pripažino, kad informacija apie vidaus sandorius ir antrinių įmonių samdytus subrangovus įmonės valdybai dar nepateikta. Spaudos konferencijoje ministras taip pat pranešė, kad kartu su naujuoju vadovu jau šiandien važiuoja į „Lietuvos geležinkelių“ biurą.

Energetikos specialistai

Valdybos pirmininkas ir įmonės vadovas paskirti per pirmąjį naujosios įmonės valdybos posėdį, vykusį penktadienį ryte.

Valdyboje taip pat dirba p. Bartuška, Rolandas Zukas, Energetikos ministerijos valdomos infrastruktūros UAB „Epso-G“ vadovas, Paulius Martinkus, įmonių valdymo specialistas, ir Monika Rimkūnaitė-Bložė, buvusi ilgametė AB SEB banko įvairių padalinių vadovė.

VŽ anksčiau skelbė, kad vadovauti „Lietuvos geležinkeliams“ buvo siūloma ir kitam energetikos sektoriaus vadybininkui – Daliui Misiūnui, šiuo metu vadovaujančiam Finansų ministerijos kontroliuojamai grupei UAB „Lietuvos energija“.

Ponas Bartuška pakeis ilgiau nei dešimtmetį bendrovei vadovavusį Stasį Dailydką, atsistatydinusį dėl, jo teigimu, prarasto politinio pasitikėjimo. Pasitraukti jis nusprendė po abejonių, ar „Lietuvos geležinkelių“ skirstyta parama, vykdyti vidaus sandoriai buvo skaidrūs. Iki šiol laikinai bendrovei vadovavo Andrius Montrimas.

Ponas Bartuška „Klaipėdos naftoje“ dirba nuo 2010 m., jos vadovu jis tapo 2014 m. Anksčiau jis yra dirbęs konsultantu audito, apskaitos ir verslo konsultavimo paslaugas teikiančiose bendrovėse. 2007-aisiais Vilniaus universitete jis įgijo vadybos ir verslo administravimo diplomą.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Lietuvos geležinkeliai, AB428.9944.20910.279
DFDS Seaways, AB91.964-452758
Lietuvos paštas, AB67.7021.0565.725
Ferteksos transportas, UAB77.15610.64922
Baltic transline, UAB63.3421.937172
Hegelmann transporte, UAB58.0744.125414
Avion Express, UAB67.2681.61968
Girteka logistics, UAB395.1438.600397
Small Planet Airlines, UAB76.7574.503181
ME transportas, UAB140.9581.2221.207
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau