Kaip įsidarbinti pas geidžiamiausią darbdavį „Atea Lietuva“: vadybininkės patirtis
                                                                                            
                                                                                    Šį pavasarį vykusį darbo skelbimų portalo cv.lt ir „Verslo žinių“ geidžiamiausio darbdavio konkursą laimėjo dvi IT bendrovės – didelių įmonių kategorijoje „Atea Lietuva“, mažų ir vidutinių įmonių kategorijoje – „Baltnetos komunikacijos“.
Pradedame naują straipsnių ciklo „Pirmosios darbo dienos“ etapą, kurio metu kalbinsime visų į finalinį balsavimą internetu patekusių darbdavių naujokus.
Diplomas be patirties – nieko vertas
Prieš metus Vilniaus Gedimino technikos universitete baigusi kūrybinių industrijų specialybę ir įgavusi komunikacijos bakalauro laipsnį p. Joneliūnaitė susidūrė su skaudžia realybe – jos diplomas be darbo patirties darbdaviams pasirodė neįdomus. Po kelių nesėkmingų bandymų ji nusprendė išvykti į užsienį, kur eidama į darbo pokalbius dėl darbo ne pagal specialybę susidūrė su kitokiu užsienio darbdavių požiūriu – kaip jaunas diplomuotas specialistas savo šalyje nesugebėjo susirasti darbo.
„Jaunam žmogui tai kerta per pasąmonę, nes pradedi galvoti, kad tikrai esi nieko vertas, tačiau nenuleidau rankų ir priėmiau sprendimą įgyti darbo patirties pagal specialybę, bet pradžioje ne kaip nuolatinė darbuotoja, bet kaip praktikantė ir praktikos metu įrodyti savo galimybes bei potencialą“, – dėsto p. Joneliūnaitė. Todėl sugrįžusi iš užsienio darbo paieškos portaluose ji ėmė ieškoti pasiūlymų praktikantams ir sulaukė kur kas daugiau dėmesio nei ieškodama nuolatinio darbo.
„Padariau išvadą, kad priimti jaunų specialistų be patirties bendrovės nelabai nori, tačiau sutinka juos įsileisti praktikai ir jos metu įsitikinę būsimo darbuotojo galimybėmis, pasiūlo pasilikti“, – sako Eglė.
Susikūrė darbo vietą
„Baigusi universitetą žinojau, kad noriu dirbti rinkodaros srityje, todėl praktikos vietos irgi ieškojau panašios. Taip radau ir „Atea Lietuva“ pasiūlymą praktikantui, nusiuntusi CV netrukus sulaukiau kvietimo į pokalbį. Iki tol apie bendrovę žinojau nedaug, todėl informacijos ieškojau viešojoje erdvėje, pirmiausia – socialiniame tinkle „Facebook“. Tai, kad bendrovės profilis turėjo daug sekėjų, o jos įrašai dvelkė gera emocija ir nuotaika, susidariau nuomonę, kad tai turėtų būti geras darbdavys. Šis įspūdis sustiprėjo atėjus į pirmąjį pokalbį, kai išvydau modernų, erdvų ir šviesų biurą, o po pirmo pokalbio išėjusi net pagalvojau, kad jeigu gausiu darbą šioje bendrovėje savimi labai didžiuosiuosi“, – prisimena p. Joneliūnaitė.
Pasiūlymą atlikti praktiką Eglė gavo, o po du mėnesius trukusios neatlygintinos praktikos sulaukė ir pasiūlymo pasilikti. Neskaičiuojant praktikos laiko, bendrovėje „Atea Lietuva“ ji jau dirba tris mėnesius.
Bendrovė „Atea Lietuva“ dažnai priima dar studijuojančius arba neseniai studijas baigusius jaunus specialistus praktikai, kurios metu turi galimybę įsitikinti kandidato konkrečiam nuolatiniam darbui tinkamumu ir pasiūlo pasilikti.
Taip buvo ir su Egle, kuri atėjo atlikti praktikos į visiškai naują poziciją, tiksliau – darbdavio naujos darbo vietos įsivaizdavimą, kuris praktikos metu pasiteisino.
„Galima sakyti, kad praktikos metu susikūriau sau darbo vietą“, – šiandien sako p. Joneliūnaitė. Anot jos, šios praktikos metu ji dirbo kitoje bendrovėje ne pagal specialybę ir gavo atlygį, o „Atea Lietuva“ sudarė palankias sąlygas, kad semtis patirties ji galėtų ateiti laisvu laiku nuo esamo darbo.
„Ateidavau tuomet, kai turėdavau laiko ir galėjo produktyviai padirbėti. Turėjau savo darbų sąrašą, ką turėjau padaryti ir tai buvo mano atsakomybė, per kiek laiko aš tai sugebėsiu atlikti. Atėjusi į praktiką žinojau, kad norima daugiau komunikuoti su klientais. Todėl galima sakyti, kad praktikos metu pradėjome dirbti ties naujos darbo vietos sukūrimu ir išgryninti būsimą darbo specifiką“, – pasakoja p. Joneliūnaitė.
Iki šiol bendrovė kasmet atlikdavo klientų pasitenkinimo tyrimą ir gaudavo aukštus rezultatus, tačiau ilgainiui buvo suprasta, kad vienkartinio matavimo neužtenka, nes su klientais bendraujama nuolat ir per tuos metus vis tik būna įvairių situacijų. Nors grįžtamąjį ryšį iš klientų nuolat gauna su jais dirbantys vadybininkai ir inžinieriai, vis tik vieningos vertinimo sistemos nebuvimas nesuteikė objektyvių duomenų. Todėl buvo nuspręsta įsteigti naują pareigybę ir taip bendrovėje atsirado iš pradžių praktikantė, o po poros mėnesių ir komunikacijos su klientais vadybininkė.
Darbo specifika
Eglė sako, kad ji turėjo galimybę susikurti tokią darbo vietą, kokios norėjo ir džiaugiasi, kad jos veiklos ribos prasiplėtė ir neapsiriboja vien tik bendravimu su klientais.
Pagrindinė jos darbo užduotis sužinoti klientų nuomonę apie darbo procesą. „Turime sistemą, kurioje talpinami visi duomenys surinkti skambučių metu. Šią informaciją gali matyti visi ir tai labai patogu ir naudinga vadybininkui, kuris bendrauja su tuo klientu“, – pasakoja ji.
Kas savaitę gaunanti ataskaitą apie pardavimus konkretiems klientams, Eglė kaskart įvertina, kokio lygio tai pardavimai ir klientai, kaip seniai su jais bendravo, tai įvertinus nusprendžia, kuriems reikia paskambinti greičiau ir susiplanuoja ateinančią darbo savaitę. Tarp skambučių klientams įsiterpia ir kiti darbai – įvairių renginių organizavimas klientams, pvz., „IT vadovų stovykla“, „IT pusryčiai“ ir kt. bei „blogo“ klientams rašymas.
Smagi vieta dirbti
Paklausta, kas jai labiausiai paliko įspūdį pirmosiomis darbo dienomis, bendrovės naujokė sako, kad pirmiausia tai dėmesys.
„Kol atlikau praktiką irgi nesijaučiau vieniša, tačiau įsidarbinus dėmesio buvo dar daugiau. Jau pirmoji darbo diena buvo kitokia, nes jos pradžia buvo skirta visiems bendrovės naujokams. Vyko „Atea“ įmonių grupės pristatymas, jos istorija, teikiamų paslaugų paketas, ateities vizijos ir pan. Tokiu momentu pasijauti, kokios sistemos dalimi tapai ir kaip tavo darbas gali daryti įtaką didelės kompanijos rezultatams“, – dėsto pašnekovė.
Bendrovėje vyksta nemažai pramogų, kurios suburia kartu dirbančius kolegas. Kas antrą savaitę kolegos kartu žaidžia tinklinį, vyksta įvairūs sportiniai užsiėmimai. „Atea“ turi šūkį „The place to be“, todėl stengiamasi nuolat kurti ir puoselėti bendrą darbuotojų jausmą, kad tai yra gera vieta dirbti ir kartu leisti laiką ne darbo metu.
„Visuomet, kai bendrauju su savo draugais, tai neužsičiaupiu pasakodama, kad „darėm tą, darom tą, darysim tą“ ir pan. Mano darbas, jo darbo specifika ir tai, ką veikiame ne darbo metu yra didžiausia motyvacija“, – pažymi Eglė.
Paklausta apie bendrovėje veikiančias motyvacines sistemas, jauna specialistė net sutrinka nesupratusi klausimo, tokie dalykai kaip sveikatos draudimas ar kažkokios kitos naudos, jai svetimi ir neįdomūs.
„Penktadieniais turime gražią tradiciją darbe kartu pusryčiauti. Trumpam susibėgam virtuvėlėje, geriam kavą, vaišinamės. Žinau, kad gimimo dieną suteikiama laisva diena. Bet mane motyvuoja tai, kad įgaunu labai daug praktinių žinių tose srityse, kurios mane domina, tai renginių organizavimas, „blogo“ rašymas, bendravimas su klientais“, – pasikartoja ji.
VERSLO TRIBŪNA
Paprašyta apibūdinti kolegas ji greitai įvardija du epitetus – draugiški ir linksmi. „Jeigu eini su kolegomis pietauti, tai gali būti tikras, kad ne tik pabendrausi, bet ir prisijuoksi“, – sako ji. Apie vadovus ji atsiliepia panašiai, o labiausiai jai patinka tai, kad jie stengiasi pažinti kiekvieną darbuotoją individualiai ir suteikia jam sąlygas daryti tai, kas jam darbe sekasi geriausia ir augti toje srityje toliau.
„Darbdavys yra labai lankstus. Jeigu sugalvosi, kaip galėtum patobulinti savo darbo vietą ir ką galėtum padaryti kitaip ir geriau, ir turi viziją, kaip norėtum dirbti toliau, tai su darbdaviu nesunkiai dėl to gali susitarti. Labai daug kas priklauso, kaip darbuotojas pats pasistatys savo karjeros kelią čia“, – sako ji.
Šį darbdavį p. Joneliūnaitė rekomenduotų dėl trijų pagrindinių dalykų – darbuotojo auginimo kaip specialisto, geros darbo atmosferos ir darbo ir laisvalaikio balanso.
„Reikia nepamiršti, kad čia ateini ne gerai praleisti laiką, o dirbti. Kolegos aukoja daug laiko ir pastangų atskirų projektų įgyvendinimui ir labai aiškiai atskiria, kada yra laikas darbui, kada pramogoms, kurių bendrovėje tikrai netrūksta“, – pažymi pašnekovė.