FNTT įtarimai: pelnas iš vidaus sandorių – į „Lietuvos geležinkelių“ vadovų kišenes

Tokius įtarimus trečiadienį spaudos konferencijoje pateikė Kęstutis Jucevičius, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) vadovas.
„Tyrimas vyksta dėl prekių, įrangos, atsarginių dalių ir paslaugų pirkimo“, – kalbėjo jis.
Anot FNTT vadovo, tyrimas „šiek tiek“ susijęs su vidaus sandoriais, tiksliau jų „tolimesne grandine“ – įmonėmis, kurios prekes ir paslaugas be konkursų teikė antrinėms „Lietuvos geležinkelių“ bendrovėms.
„Tie sandoriai buvo labai pelningi ir dalis pelno buvo pervedama ofšorinėms kompanijoms, o vėliau lėšos buvo išgryninamos“, – dėstė p. Jucevičius.
„Taigi, kyla pagrįsti (įtarimai – VŽ), kad dalis tų pinigų, kurie buvo išgryninami iš ofšorinių kompanijų, galimai pateko ir į „Lietuvos geležinkelių“ atsakingų asmenų kišenes“, – teigė jis.
FNTT atstovai nurodė, kad kratos antradienį atliktos ne tik „Lietuvos geležinkelių“ būstinėje, bet ir dar dviejose įmonėse, kurios abi registruotos tuo pačiu adresu Vilniuje.
Sulaikyti trys įtariamieji – įmonių vadovai ir darbuotojai, informavo Dainius Baršauskas, FNTT Vilniaus apygardos valdybos viršininkas.
„Tarp sulaikytų asmenų „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojų nėra“, – teigė jis.
Per JK ir Belizą
Konkrečių įmonių pavadinimų p. Baršauskas neatskleidė. Tačiau pateikiamos detalės atitinka verslininko Juozo Širvinsko ir jo šeimos valdomas bendroves – UAB „Litmotas“ ir UAB „Izoteka“, taip pat Jungtinėje Karalystėje registruotą UAB „Railway Baltica LLP“. Šias neoficialiai įvardijo įvairios žiniasklaidos priemonės, tarp jų naujienų agentūra BNS, portalai „15min.lt“ ir „Lrytas.lt“.
Įmonės, tiekiančios geležinkelio įrangą ir aptarnavimo paslaugas, dirba su Rusijos, Čekijos bei kitų šalių gamintojais, yra sudariusios sutarčių su „Lietuvos geležinkelių“ antrinėmis bendrovėmis.
FNTT oficialiai nurodo, kad įtariama, jog Lietuvoje veikiančios įmonės plovė pinigus per Jungtinėje Karalystėje bei Belize registruotus juridinius asmenis ir jų sąskaitas Latvijos banke. Kaip rašo „15min.lt“, būtent „Railway Baltica LLP“ akcininkės yra dvi Belizo įmonės.
Informacijos neturi
Domas Jurevičius, „Lietuvos geležinkelių“ atstovas, VŽ patvirtino, kad „Litmotas“ yra laimėjusi bendrovės viešųjų pirkimų, o „Izoteka“ pati buvo „Lietuvos geležinkelių“ klientė.
Tačiau ar kuri nors iš šių bendrovių turėjo sutarčių su antrinėmis „Lietuvos geležinkelių“ įmonėmis, p. Jurevičius teigė patvirtinti negalįs – esą šios informacijos valstybės įmonė dar neturi surinkusi. Vis dėlto jis abejoja FNTT skelbiamais įtarimais, kad „Lietuvos geležinkelių“ pareigūnai galėjo pelnytis iš vidaus sandorių.
„Mes nematome galimybės tokiam scenarijui, kadangi viskas buvo vykdoma viešai, mums sunku tai įsivaizduoti“, – teigė p. Jurevičius.
„FNTT netyrė antrinių bendrovių, kiek mes žinome, jie buvo tik „Lietuvos geležinkelių“ patalpose“, – pridėjo jis.
Andrius Montrimas, „Lietuvos geležinkelių“ vadovas, kiek anksčiau FNTT reikalavo paneigti, kad tyrimas susijęs su bendrove ir jos vidaus sandoriais. Tačiau p. Jucevičius spaudos konferencijoje tai padaryti atsisakė. Pasak FNTT vadovo, valstybės įmonės administracija mato ne visus dokumentus, kuriuos turi tarnyba.
Tačiau p. Jucevičius paaiškino, kad tyrimas pradėtas ne nuo „Lietuvos geležinkelių“, o nuo pinigų plovimo fakto.
„Buvo gauti duomenys, kad per ofšorines kompanijas buvo gryninami dideli pinigų srautai“, – kabėjo FNTT vadovas.
Kaip jau skelbta, nagrinėti šią situaciją tarnyba pradėjo sausio mėnesį.