Kol vieni ieško, ką studijuoti, kiti jau skaičiuoja pelną

Net 45 moksleivių mokomosios bendrovės (MMB) iš visos Lietuvos šeštadienį „Litexpo“ parodų centre vykstančioje parodoje ne tik pristatė savo verslą, bet ir pardavinėjo pačių sukurtus produktus.
„Tai puiki proga jaunimo įmonėms ne tik užsidirbti pinigų, kas yra svarbiausia verslo funkcija, bet ir įsitikinti, kokia yra jų produktų paklausa, išmokti juos pristatyti, reklamuoti, galų gale – atkreipti verslininkų dėmesį“, – aiškino Justinas Noreika, Všį „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA), organizuojuonačios šią parodą, direktorius.
Verslas ir arti
Dalyvauti MMB jaunimui verta pirmiausia dėl to, kad gali patys „pačiupinėti“, kaip veikia verslas – pradedant nuo akcijų išpirkimu, verslo idėjos subrandinimu ir verslo plano sudarymu, baigiant realių produktų sukūrimu ir platinimu bei dividendų išsidalijimu.
„Tai galimybė pabandyti tapti verslininku nerizikuojant dideliais pinigais. Vėliau daugelis moksleivių MMB įgytas žinias panaudoja siekdami karjeros ar kurdami verslą“, – nurodo p. Noreika.
„Junior Achievement“ – pasaulinis tinklas, veikiantis virš 120 šalių visame pasaulyje, 1919 m. kelių verslininkų iniciatyva įkurtas JAV. Šiandien Junior Achievement – didžiausias finansinio raštingumo, pasirengimo karjerai ir verslumo ugdymo programų tiekėjas Europoje. Šių programų išskirtinis bruožas yra mokyklinių žinių pritaikymas praktikoje.
LJA – pasaulinio Junior Achievement tinklo narė, Lietuvoje veikianti nuo 1993 m., ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo programų lyderė. Mūsų šalyje JA programos kasmet pasiekia virš 20.000 mokinių ir 350 mokytojų iš daugiau nei 300 mokyklų. Jaunimo ugdyme dalyvauja ir verslo atstovai, kurie ne tik konsultuoja mokinius praktinių užsiėmimų metu, bet ir priima mokinius „šešėliais“ į savo įmonę „Jaunojo kolegos“ dienos metu.