2016-06-09 12:05

Pirmoji plaukiojanti SkGD gamykla – jau darbo vietoje

„PFLNG Satu“. Bendrovės nuotr.
„PFLNG Satu“. Bendrovės nuotr.
„PFLNG Satu“, pirmoji plūduriuojanti gamtinių dujų skystinimo gamykla, pasiekė „Kanowit“ dujų telkinį Malaizijoje, iš kurio išgaunamas dujas ji pradės skystinti šiais metais.

Apie tai praneša „Petronas“, laivą–dujų skystinimo gamyklą užsakiusi ir valdanti Malaizijos energtikos bendrovė. Tai bus pirmoji veikianti plūduriuojanti dujų skystinimo platforma pasaulyje.

1,2 mln. tonų dujų per metus suskystinti galinčios platformos krikštas įvyko kovą, laivą pastačiusios „Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd“ laivų statykloje Okpo mieste, Pietų Korėjoje.

„Kanowit“ dujų telkinys nuo kranto yra nutolęs per 180 km. Plūduriuojanti skystinimo gamykla yra skirta pasiekti tuos dujų telkinius, iki kurių tiesti dujotiekį neapsimoka finansiškai. Iki šiol tokie telkiniai būdavo išžvalgomi ir paliekami neeksploatuoti.

Kaip rašė VŽ, antžeminės suskystintų dujų platformos, bent jau kol kas, yra pajėgesnės dujų skystintojos nei FLNG laivai (lyginant kainą vienai tonai dujų per metus). Pavyzdžiui, „Cheniere Energy“, SkGD eksportuotojos iš JAV, dviejų gamtinių dujų skystinimo linijos „Corpus Christi“ projekte atsieis 11,5 mlrd. USD. Per metus jos suskystins 13,5 mln. tonų dujų.

Palyginti, kol kas didžiausias pasaulyje, pirmasis užsakytas, bet dar nepastatytas „Royal Dutch Shell“ FLNG laivas (stato „Samsung Heavy Industries“) – beveik pusės kilometro ilgio „Prelude“ – kainuos daugiau, nei 10 mlrd. USD ir skystins tik po 5,3 mln. t dujų. Tiesa, rekordų nemušantys FLNG laivai yra gerokai pigesni ir kainuoja apie 3,5 mlrd. USD, tiesa, skystina jie apie 1,2 mln. t dujų per metus.

52795
130817
52791