„Švyturys“ su „Maxima“ užbaigė konfliktą

Šalies didžiausios aludarės ŠUA pasiūlytos naujos kainos nepatiko didžiausiam Lietuvos prekybos tinklui „Maxima“, tad kilo grėsmė, jog jau netrukus šiame tinkle gali nelikti ŠUA produkcijos. Pokyčiai kainose numatyti dėl Vyriausybės įvestų akcizų alui, depozito vienkartinėms pakuotėms.
Tačiau ketvirtadienį vakare ŠUA pranešė, kad derybose su „Maxima“ rastas kompromisas.
„Suprantame, kad tai kraštutinė priemonė, tačiau nebegalėjome savo lėšomis dengti nuo kovo 1 dienos išaugusio akcizo, naujai atsiradusių depozitinių pakuočių sutvarkymo kaštų bei būtinų investicijų į gamybą. Derybos buvo sunkios, tačiau džiaugiamės, kad pavyko surasti kompromisinį sprendimą, tenkinantį abi puses. Produkciją pradėsime tiekti artimiausiu metu, kai tik gausime pirmuosius užsakymus naujomis kainomis“, - pranešime cituojamas ŠUA Korporatyvinių reikalų direktorius Dainius Smailys.
VŽ rašė, kad dėl akcizų bei depozito pakuotėms naujas kainas yra numatę ir kiti Lietuvos alaus gamintojai.
Nuo kovo 1 d. akcizas alui padidėjo 100-ui litrų produkto nuo 2,71 iki 3,11 Eur už 1% faktinės tūrinės alkoholio koncentracijos. Litras 6% stiprumo alaus turėtų pabrangti 2,4 Eur cento vien dėl akcizo. Nuo padidėjusios kainos skaičiuojamas ir didesnis PVM, kuris šiuo metu Lietuvoje siekia 21%.
Nuo vasario 1 d., įvedus depozitą skardinėms ir PET gėrimų pakuotėms bei iki 10 centų padidėjus depozitui už stiklo tarą, aludariai privalės padengti pakuočių tvarkymo išlaidas, kurios, ŠUA teigimu, sieks šimtus tūkstančių eurų per metus.