Kinai derasi su „Lietuvos geležinkeliais“ dėl krovinių gabenimo
Memorandumą ketvirtadienį Klaipėdoje su „Lietuvos geležinkelių“ atstovais pasirašė Lietuvoje apsilankę CMG vadovai.
Kaip skelbta, išvakarėse, trečiadienį, Vilniuje, Vyriausybės rūmuose buvo pasirašytas analogiškas memorandumas tarp CMG ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos.
Atkreipiamas dėmesys, kad kinai vis dar dairosi, per kur būtų parankiau, patogiau ir pigiau gabenti savo krovinius – per Klaipėdą ar per Latvijos uostus. Nors teigiama, kad CMG labiau patiktų Lietuvos uostamiestis ir, atitinkamai, lietuviška geležinkelių bendrovė, kuri padėtų transportuoti krovinius, kol kas apsiribojama neįpareigojančių memorandumų pasirašymu, o ne konkrečių sutarčių parengimu ir patvirtinimu parašais.
Pavyzdžiui, su Klaipėdos uostu CMG per pastaruosius kelerius metus pasirašė jau trečią memorandumą. VŽ šaltinių duomenimis, įpareigojanti sutartis geriausiu atveju galėtų atsirasti ne anksčiau kaip kitąmet.
Kita vertus, ketvirtadienį pasirašytas susitarimas dėl bendros įmonės steigimo. Jį pasirašė
AB Lietuvos geležinkeliai generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas ir CMG padalinio, atsakingo už logistiką, vykdantysis direktorius Xu Yongjun.
Tokia įmonė rūpintųsi krovinių ekspedijavimu tarp Lietuvos, Baltarusijos ir Kinijos, teiktų visas logistikos paslaugas. Ją steigti ketinama jau netrukus, rašoma „Lietuvos geležinkelių“ pranešime.
CMG – viena stambiausių Kinijos valstybinių kompanijų, lyderė tarp Kinijos valstybinių uostų operatorių. Įmonė taip pat teikia bankininkystės, vertybinių popierių, draudimo ir draudimo tarpininkavimo, fondo ir fondo valdymo paslaugas, vertybinių popierių emisijų, interneto vertybinių popierių prekybos paslaugas, taip pat yra tiesioginių investicijų valdymo paslaugų platforma.
CMG šiuo metu įgyvendina 300 mln. USD vertės projektą Baltarusijoje, greta Minsko oro uosto kompanija kuria milžinišką pramonės parką „Didysis akmuo“. Pirmąjį etapą planuoja atlikti iki 2016-ųjų pabaigos.
Vykstant statyboms per Klaipėdos uostą numatoma vežti statybines medžiagas, įrangą, konstrukcijas, o pradėjus gamykloms veikti – įvežti joms žaliavas.
„Kinų pusė informavo, kad CMG pasirinko Lietuvą kaip Kinijos Šilko kelio strategijos įgyvendinimo vietą. Korporacija planuoja steigti „vieno kelio, vieno ekonominio bendradarbiavimo” centrą Lietuvoje, kurį sudarytų transporto ir pramonės kompleksas“, – trečiadienį susitikęs su CMG vadovais pareiškė premjeras Algirdas Butkevičius.