2015-11-04 18:14

Rusijos lėktuvo katastrofa: atidedami skrydžiai iš Šarm el Šeicho į JK ir Airiją

Sinaujaus pusiasalyje, Egipte, nukritęs Rusijos avialinijų lėktuvas. Maximo Grigoryevo („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Sinaujaus pusiasalyje, Egipte, nukritęs Rusijos avialinijų lėktuvas. Maximo Grigoryevo („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Dėl susirūpinimo, kad Sinajaus pusiasalyje katastrofą patyręs rusų lėktuvas galėjo nukristi dėl „sprogstamojo įtaiso“, atidedami visi skrydžiai iš Egipto kurorto Šarm el Šeicho į Jungtinę Karalystę (JK). Vėliau Airija pranešė iki atskiro įspėjimo atšaukianti visus skrydžius į ir iš šio Egipto kurorto.

Trečiadienio skrydžiai atidedami tam, kad JK saugumo ekspertai turėtų galimybę patikrinti ir įsitikinti, kad negresia pavojus.

Pasak valstybės pareigūnų, tokių „atsargumo priemonių“ imtasi, kai „pasirodė daugiau išsamesnės informacijos“ apie Rusijos avialinijų lėktuvo katastrofą.

„Pabrėžiame, kad šios priemonės imtasi dėl atsargumo. Šiuo klausimu glaudžiai bendradarbiaujame su oro linijomis“, – BBC cituoja vyriausybės atstovą spaudai.

Rusijos avialinijų „Kogalymavia“ lėktuvas su 224 žmonėmis nukrito šeštadienį. Nei vienas jų neišgyveno. Rusijos aviacijos priežiūros įstaigos duomenimis, orlaivis iš Šarm el Šeicho pakilo 6 val. 51 min. Maskvos laiku (5 val. 51 min. Lietuvos laiku) ir turėjo Sankt Peterburge nusileisti 12 val. 10 min. vietiniu laiku. Lėktuvas turėjo užmegzti kontaktą su Kipro oro eismo kontrole praėjus 23 min. po lėktuvo pakilimo. Tačiau lėktuvas to nepadarė bei dingo iš radaro.

Pirmųjų tyrimo dienų metu Egipto vyriausybė paneigė galimybę, kad lėktuvą galėjo numušti vadinamosios Islamo valstybės kovotojai, mat jie neturi tokios ginkluotės.

Pati aviakompanija pranešė esanti įsitikinusi, kad orlaivio techninė būkli buvo puiki ir kad katastrofą turėjo sukelti „išorinis faktorius“. Tokias kalbas pakurstė Egipto žiniasklaida, kuri, remdamasi šaltiniais tyrimo komisijoje, pranešė, kad nelaimę sukėlė sprogimas variklyje. Tiesa, tiriama, ar sprogimas galėjo įvykti dėl gedimo ar dėl bombos detonacijos.

Egipto valdžios atstovai po tokios informacijos pasirodymo suskubo pareikšti maną, kad sprogimą variklyje galėjo sukelti techninis gedimas, ir atmetę teroristinio išpuolio galimybę.

Pirminis juodųjų dėžių informacijos įvertinimas ekspertams leido teigti, kad pilotai net nebandė išsiųsti nelaimės signalo.

52795
130817
52791