Pradeda Marvelės uosto koncesininko paieškas

Kaip praneša konkursą organizuojanti Susisiekimo ministerija, ieškomas koncesininkas, pasirašysiantis 25-erių metų trukmės sutartį. Pagal ją investuotojas turės išplėsti Kauno mieste prie Nemuno naujai įrengtos Marvelės krovininės prieplaukos infrastruktūrą ir vykdyti šios prieplaukos valdytojo funkcijas.
„Koncesijos konkurso laimėtojas turės praplėsti esamą infrastruktūrą įrengdamas 80 m ilgio krantinę ir 1 ha ploto krovos aikštelę, pastatyti sandėliavimo ir administracinės paskirties pastatus, aprūpinti prieplauką reikalinga krovos technika – kranais, konteinerių krautuvais ir kt., taip pat prisiimti paklausos riziką. Numatoma, kad investicijos į Marvelės prieplaukos plėtrą gali siekti daugiau kaip 11 mln. Eur“, – teigia ministerija.
Konkurso dalyviai turės atitikti nustatytus reikalavimus: privatus investuotojas per pastaruosius 5-erius metus turės būti įgyvendinęs bent vieną vandens uosto įrengimo arba laivininkystės statinio projektą, kurio vertė ne mažesnė nei 11 mln. Eur. Be to, per pastaruosius 3-ejus metus jis privalės būti valdęs bent vieną uostą ar kitus laivininkystės statinius, kurių administravimo paslaugų metinė apyvarta didesnė nei 0,5 mln. Eur.
Paraiškas potencialūs investuotojai turi pateikti iki birželio 3 d., o koncesijos sutartį tikimasi pasirašyti iki 2017 m. trečiojo ketvirčio. Potencialiems dalyviams balandžio 15 d. organizuojama konsultacija.
Radus koncesininką tikimasi užtikrinti Marvelės krovininės prieplaukos infrastruktūros ir krovininės laivybos Nemunu plėtrą, siekiant dalį transporto srautų perkelti iš sausumos kelių ir mažinti neigiamą poveikį aplinkai. Įgyvendinus projektą tikimasi Nemunu plukdyti iki milijono tonų krovinių per metus.
Panaudojant ES investicijas, 2015 m. liepos mėn. buvo baigtas pirmasis Marvelės krovininės prieplaukos statybų etapas. Čia įrengta 120 m ilgio krantinė, apie 0,7 hektaro ploto krovos ir sandėliavimo aikštelė, nutiesti privažiavimo keliai ir inžineriniai tinklai.
VŽ rašė redakcijos nuomonėje rašė, kad Kaune prie Nemuno pastatyto Marvelės krovinių uosto drąsiai pavadinti vaiduokliu kol kas lyg ir negalėtume, tačiau dar šiek tiek, ir iki šiol neveikiantis uostas į tokį „titulą“ pretenduoti jau galėtų.