Toliau narsto „Bitės“ interneto reklamą

VŽ rašė, jog Vartotojų teisių gynimo centras, kilus abejonėms dėl „Bitė Lietuva“ reklamos teiginio, kad „bendrovės 4G mobilusis tinklas yra greičiausias Lietuvoje“, korektiškumo, kreipėsi į „TelcoQ“, teikiančią interneto spartos matavimo paslaugą „Rotten WiFi“.
Pasak Pauliaus Merecko, Vartotojų teisių gynimo centro pirmininko, pagrindiniai tyrimo rezultatai rodo, jog abiejose tyrimo dalyse „Omnitel“ ir „Tele2“ mobiliojo interneto greičio matavimai dažnai buvo panašūs, o „Bitė Lietuva“ daugumoje kategorijų atsiliko.
„Omnitel“ mobiliojo interneto ryšys yra geriausias 26 miestuose. Antroje vietoje esanti telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ geriausią ryšį demonstravo 25 miestuose. O „Bitė Lietuva“ siūlė didžiausią spartą 4 Lietuvos miestuose.
Greičiausią mobilųjį internetą ištirtuose 55-uose Lietuvos miestuose teikia „Omnitel“ – vidutinis atsisiuntimo greitis miestuose siekia 29,98 Mbps. „Tele2“ tinkle vidutinis atsisiuntimo greitis buvo 27,61 Mbps, „Bitės Lietuva“ – 21,07 Mbps.
Tyrimą sudarė dvi dalys – matuotas mobiliojo interneto greitis 55-iuose Lietuvos miestuose ir visoje šalies teritorijoje apskritai.
Pagal duomenų išsiuntimo greitį taip pat pirmavo „Omnitel“ – 24,31 Mbps. Antri buvo „Bitė Lietuva“ – 21,21 Mbps, „Tele2“ treti – 18,17 Mbps.
Bendrai visoje Lietuvos teritorijoje – keliuose, kaimeliuose, gyvenvietėse, o ne tik matuotuose miestuose – sparčiausią mobilų internetą užtikrina „Tele2“ – jie teikia vartotojams atitinkamai 23,89 Mbps vidutinį atsisiuntimo greitį. „Omnitel“ rezultatas panašus – 23,82 Mbps. „Bitė Lietuva“ yra trečioje pozicijoje su 16,43 Mbps.
Pagal vidutinį duomenų atsisiuntimo greitį 4G tinkle Lietuvoje pirmauja „Tele2“. Šio operatoriaus vidutinis duomenų atsisiuntimo greitis yra 26,14 Mbps. Antroje vietoje yra „Omnitel“ su 25,24 Mbps, o trečiojoje pozicijoje „Bitė Lietuva“ su 23,83 Mbps. Būtent pastaruoju rodikliu „Bitė Lietuva“ rėmėsi savo reklamoje, tačiau tyrimas operatoriaus pirmavimo nepatvirtino.
„Kreipsimės į „Bitę Lietuva“ dėl nekorektiškos reklamos nutraukimo, taip pat – informuosime atsakingas valstybės institucijas, jau paprašėme ir tarptautinės bendrovės „Ookla“ matavimų duomenų, kuriais reklamoje rėmėsi operatorius. Labai svarbu, kad gyventojus pasiektų tiksli informacija apie jiems siūlomas paslaugas ir jų kokybę“, – centro išplatintame pareiškime teigia p. Mereckas.
Pasak jo, tyrimo metu buvo atlikta per 160.000 matavimų ir tai leidžia daryti apibendrinimus apie mobilaus tinklo kokybę Lietuvoje.
Ponas Mereckas priduria, jog artimiausiu metu bus kreiptasi į Konkurencijos tarybą ir Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
Konkurencijos tarybai savo paklausimą VŽ žiniomis yra išsiuntusi ir „Tele2“. Tačiau Taryba yra paprašiusi pareiškėjo papildyti pateiktą informaciją, tačiau atsakymo dar negavo, tad šiuo metu UAB „Bitė Lietuva“ mobilaus tinklo reklamos vertinimo neatlieka.
Tyrimas – tai konkurentų nepasitenkinimas
Žana Jakevičienė, „Bitė Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė, pabrėžia, jog nuo pat momento, kai „Bitė“ pradėjo investuoti į 4G/4G+ tinklą, rėmėmės OOKLA (www.speedtest.net) duomenimis – tai pirmaujanti pasaulyje interneto greičio matavimo platforma, kurios informacija remiasi dauguma ryšio operatorių pasaulyje.
„Nuosekliai plėtojome „Bitės“ tinklą ir pasiekėme, kad OOKLA oficialiai pripažino, jog „Bitės 4G tinklas – greičiausias Lietuvoje“. Kol OOKLA duomenimis greitesnį internetą turėjo kitos bendrovės, jos pačios rėmėsi šia platforma savo spartai demonstruoti. Kai „Bitė“ pagal greitį aplenkė kitus ryšio operatorius, gavome konkurentų prašymus sustabdyti reklamą, paremtą OOKLA duomenimis. „Bitei“ atsisakius stabdyti reklamą, susilaukėme anoniminių laiškų, o vėliau ir viešo Vartotojų teisių gynimo centro pranešimo žiniasklaidai apie inicijuotą tyrimą“, – kalba p. Jakevičienė ir atkreipia dėmesį, jog interneto greičio tyrimui atlikti buvo pakviesta bendrovė, turinti glaudžių verslo sąsajų su kita mobiliojo ryšio operatore Lietuvoje, o į „Bitės“ prašymą pasirinkti kitą tyrimų įmonę, dėl kurios nešališkumo nekiltų abejonių, jokia forma atsakyta nebuvo.
„Tenka pastebėti, kad „Rotten Wi-Fi“ yra vos pora metų veikiantis startuolis, kuris nei pagal turimas kompetencijas, nei pagal patirtį negali būti net palygintas su OOKLA. Į „Bitės“ prašymą pateikti daugiau informacijos apie inicijuojamą tyrimą atsakyta nebuvo, o iš viešai paskelbtos informacijos galime daryti prielaidą, kad tyrimo metu buvo naudojamasi „test-drive“ metodu, matuojant greitį ribotame kiekyje vietų ir atvirose erdvėse, tad ir matavimo rezultatai yra skirtingi. Matavimų metu jie naudojo pačių pasirinktą įrangą, dėl kurios nėra aišku, kiek ji atspindi pačių vartotojų turimų išmaniųjų įrenginių įvairovės. Šio tyrimo metu gauti greičio matavimo rezultatai yra labiau techniniai duomenys, tačiau jie neatspindi realios vartotojų patirties“, – pažymi p. Jakevičienė.
Pasak jos, „Bitės“ komunikacija apie sparčiausią 4G tinklą Lietuvoje paremta dešimčių tūkstančių pačių vartotojų atliktais greičio matavimo testais skirtingais įrenginiais, skirtinguose tinkluose ir skirtingose Lietuvos vietose. Be to, absoliuti dauguma (apie 80%) OOKLA gautų interneto greičio matavimo testų yra atliekami vartotojams būnant uždarose patalpose – biuruose, butuose, kavinėse, pramogų arenose ir kitose viešo susibūrimo vietose, ten, kur vartotojai dažniausiai naudojasi internetu, todėl OOKLA (www.speedtest.net) duomenys tiksliausiai atspindi realią vartotojų patirtį.