Rinkodaros sektoriaus lyderiai: renkame geriausią įmonę

Bendra reklamos rinka 2015 m., pridėjus verslo išlaidas užsienio portaluose, vaizdo ir mobiliąją reklamą, viršijo 119,8 mln. Eur ir palyginti su 2014 m. augo beveik 10%. Tai buvo vienas didesnių metinių rinkos šuolių per pastaruosius 10 m. (Tiesa, atitinkamai rinką vertinant be reklamos užsienio tinklalapiuose, mobiliosios ir vaizdo reklamos lietuviškuose portaluose, augimas, kaip skaičiuoja „Kantar TNS“ buvo tik 2%).
Šie metai rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus įmonėms taip pat žada sotesnius metus: per pirmąjį pusmetį labiausiai augimą lėmė 15% išaugusi prekybos tinklų reklama (ši kategorija yra tarp didžiausių reklamdavių), taip pat 66% padidėjo interneto ir mobiliojo ryšio paslaugas teikiančių įmonių reklamos biudžetai.
Atskiri segmentai – su pliusu
VŽ vasarą darytos atskirų rinkodaros ir komunikacijos sektorių analizės taip pat su pliuso ženklu. Pavyzdžiui, 2015 m. ryšių su visuomene agentūrų asociacijai priklausančių bendrovių apyvarta 2015 m. siekė 13,15 mln. Eur, ir buvo 15% didesnė nei 2014 m. Tarp dešimties didžiausių kūrybinių reklamos agentūrų 2015 m. pardavimus padidino aštuonios, keturios jų džiaugėsi dviženkliu augimu. Iš viso didžiausios reklamos agentūros pernai skaičiavo 11% didesnius pardavimus. Lauko reklamos agentūros 2015 m. atitinkamai augo net 19%.
Žiniasklaidos planavimo agentūros per 2015 m., palyginti su 2014 m., pardavimus išaugino 2%
Šiandien prasidedančiuose Rinkodaros sektoriaus lyderių rinkimuose dalyvauja šių paminėtųjų segmentų bendrovės, kurios iki 2016 m. gegužės 30 d. yra pateikusios savo finansines ataskaitas Registrų centrui.
Įmonės atrinktos pagal 5 esminius kriterijus:
• pardavimo pajamas 2015 m.,
• pardavimo pajamų pokytį 2015 m., palyginti su 2014 m.,
• ikimokestinį pelną 2015 m.,
• ikimokestinio pelno pokytį 2015 m., palyginti su 2014 m.,
• pelningumą 2015 m.
Tai reiškia, kad į sąrašą pateko po 5 įmones, rinkodaros ir komunikacijos sektoriuje pirmaujančios pagal kiekvieną iš aukščiau išvardytą kriterijų: TOP 5 sektoriaus bendrovės pagal 2015 m. pardavimo pajamas, TOP 5 įmonės pagal pajamų augimą, TOP 5 bendrovės pagal ikimokestinį pelną, atitinkamai jo pokytį ir pelningumą.
Pagal savo veiklos rezultatus dalis įmonių pateko į kelis TOP 5 sąrašus, tad bendram balsavimui pateikiama 19 rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus įmonių.
Kviečiame susipažinti su bendrovių finansiniais rezultatais, palyginti jas įvairiais pjūviais ir išrinkti geriausią Rinkodaros sektoriaus įmonę specialiame balsuoti skirtame puslapyje „SEKTORIAUS LYDERIAI“.
Balsavimas vyks dviem etapais: pirmasis vyks iki rugsėjo 25 d. imtinai. Į finalinį etapą pateks 3 bendrovės, o iš jų iki spalio 2 d. išrinksime Rinkodaros sektoriaus lyderę.
Iš skirtingų segmentų
Didžiausius pardavimus tarp į Rinkodaros sektoriaus lyderių sąrašą patekusių įmonių, kaip rodo VŽ sudaryta lentelė, skaičiuoja Kaune įsikūrusi UAB „Reklamos sklaida“. Tai UAB „CGP Management“ grupei, kaip ir „Nemuno vaistinė“, valdanti vaistinių tinklą „Camelia“ priklausanti bendrovė. „Reklamos sklaida“ teikia visas rinkodaros ir komunikacijos paslaugas bei dirba tiek su grupės įmonėmis, tiek ir su išoriniais partneriais. Bendrovė buvo įkurta 2010 m., jos pajamos per 2015m., palyginti su ankstesniais, ūgtelėjo 5,5% iki 14 mln. Eur. Šiemetiniuose planuose – išlaikyti tokį patį augimą kaip ir 2015 m.
Toliau rikiuojasi žiniasklaidos planavimo bendrovės „Open Agency“, „Inspired UM“ OMD ir „Vizeum“, toliau – lauko reklamos, kūrybinės reklamos agentūros.
Labiausiai pardavimus per 2015 m., palyginti su ankstesniais metais, tarp minėtųjų įmonių padidino reklamos gamybos loftas „Plastilinas“, net 208% iki 0,7 mln. Eur. Didžiausią pelną prieš mokesčius 2015 m. gavo lauko reklamos „JCDecaux Lietuva“. Ši bendrovė skaičiuoja ir didžiausią pelningumo rodiklį, 34%.
Didžiausią pelno augimą 2015 m., palyginti su ankstesniais, fiksavo skaitmeninės rinkodaros bendrovė „Sinergija verslui“.
Ir didžiausia, ir mažiausia tarp Baltijos šalių
„Kantar TNS“ duomenimis, nuo 2003 m. Lietuvos reklamos rinka yra didžiausia tarp Baltijos šalių. Pernai ji siekė 37% viso Baltijos šalių reklamos biudžeto. Tačiau, lyginant vienam gyventojui tenkančią reklamos lėšų sumą, ne pirmus metus pirmauja Estija.
Estijoje vienam gyventojui skiriama 70,5 Eur reklamos investicijų, Latvijoje ši suma siekia 38,9 Eur, Lietuvoje mažiausiai – 34,6 Eur.