2016-03-15 13:42

„Kalnapilio-Tauro grupė“ pelną padidino 5 kartus

Marijus Kirstukas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Marijus Kirstukas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Nors alaus rinka kiekiu Lietuvoje pernai susitraukė beveik 2%, antra pagal dydį aludarė UAB „Kalnapilio-Tauro grupė“ pajamas padidino 3%, iki 52,6 mln. Eur.

Dar labiau šoktelėjo aludarės uždarbis, – jei 2014 metais „Kalnapilio-Tauro grupės“ (KTG) ikimokestinis pelnas siekė 191.000 Eur, tai pernai jis kilo 5 kartus ir sudarė 960.000 Eur.

Aludarės pateikiamais Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, pernai Lietuvos alaus rinka pagal kiekį krito 1,7% – iki 267,3 mln. litrų.

„Nepaisant bendros padėties alaus rinkoje, mūsų įmonės parduotas produkcijos kiekis pernai augo 13%. Iš viso pernai padavėme 114 mln. l įvairių gėrimų. Namų rinkoje alaus ir nealkoholinių gėrimų pardavėme 7% daugiau, alaus pardavimai Lietuvoje kilo 8%. Taigi, mes sugebėjome augti stagnuojančioje rinkoje “, – šiandien spaudos konferencijoje sakė Marijus Kirstukas, KTG generalinis direktorius.

Pasak jo, didžiausią įtaką bendrovės pardavimams praėjusiais metais padarė augusios „Kalnapilio“ prekių ženklo „premium“ produktų linijos „Select“ pardavimų apimtys, – jos kilo daugiau nei 19%.

„Geram bendrovės pajamų augimui įtaką padarė ir bendras alkoholinių ir gaiviųjų gėrimų eksportas, kurio apimtys praėjusiais metais augo 34%. Mūsų portfelyje jis sudaro 36% visų pardavimų. Per metus eksporto dalis augo ženkliai – 11 proc. punktų – 2014 m. jis tesudarė 24%“, – sakė p. Kirstukas.

Pagrindinės KTG eksporto kryptys yra kaimyninės šalys Latvija, Estija, taip pat Danija, Rusija, Didžioji Britanija, Airija, Ispanija, JAV.

Pasak KTG vadovo, pernai alaus vidutinės kainos mažėjo, o pagrindinis įmonės pelno augimo variklis pernai buvo kilę pardavimai. Be to, įmonei pavyko sumažinti sąnaudas.

„Kaip žinia, prieš du metus daug investavome į gamybos įrangą, energijos išteklių taupymą, kas pastebimai sumažino 2014 metų pelną. Tačiau investicijos atsipirko praėjusiais metais – sumažėjus gamybinėms sąnaudoms ir padidėjus pardavimams, turime ženklų pelno šuolį“, – teigė p. Kirstukas.

Rinka traukiasi

KTG vadovas prognozuoja, kad šiais metais Lietuvos alaus rinka kiekiu toliau trauksis.

„Pagrindiniai faktoriai, kurie turėtų lemti tokį rezultatą, mūsų vertinimu, bus užstato sistema bei padidėjęs akcizas. Taip pat rinka gali trauktis, jei išties bus nuspręsta pritarti naujiems barjerams, turintiems riboti alkoholio vartojimą. Kaip žinia, artėjant rinkimams Seime ant stalo atsirado daug naujų iniciatyvų – tiek riboti alkoholio prekybos laiką, perkelti alkoholį į specializuotus skyrius ar net išvis uždrausti jo reklamą“, – kalbėjo KTG vadovas.

Kokius pardavimus ir pelną bendrovė planuoja 2016 m., p. Kirstukas nekomentuoja.

„Šiemet mes toliau planuojame toliau stiprinti savo alaus prekių ženklus, siūlyti naujus „premium“ produktus“, – teigė p. Kirstukas.

Šiemet KTG atrado ir naujų eksporto rinkų. Bendrovė pradėjo eksportuoti „Kalnapilio“ alų į Kiniją – eksportas vykdomas per du vietinius partnerius, kol kas kiekiai nedideli, tačiau tikimasi juos didėsiant.

52795
130817
52791