2016-11-09 10:14

„Fabula“ – naujas vardas komunikacijos padangėje

Mykolas Katkus, „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas: „Klientams šiandien reikia vieno prodiuserio, kuris pasirūpintų viskuo, išmanytų nuo prekės ženklo kūrimo iki ryšių su visuomene, socialinės žiniasklaidos, skaitmeninės rinkodaros ir t. t.“. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Mykolas Katkus, „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas: „Klientams šiandien reikia vieno prodiuserio, kuris pasirūpintų viskuo, išmanytų nuo prekės ženklo kūrimo iki ryšių su visuomene, socialinės žiniasklaidos, skaitmeninės rinkodaros ir t. t.“. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Ryšių su visuomene agentūra UAB „Viešųjų ryšių partneriai“ („VRP Hill + Knowlton Strategies“) pastarųjų metų pokyčius bendrovėje vainikuoja nauju prekės ženklu – „Fabula Hill + Knowlton Strategies“.

Pasak Mykolo Katkaus, agentūros valdybos pirmininko ir akcininko, naujasis prekės ženklas pradedamas naudoti nuo šiandien, o juridiškai bendrovės pavadinimas į „Fabula ir partnerius“ keičiasi nuo lapkričio 30 d.

„Pastaruosius kelerius metus sukame link kitokio verslo modelio. Įgyvendinę reformas agentūroje, įsteigę duomenų padalinį, kūrybos ir turinio, analitikos, projektų vadybos bei konsultavimo, žiniasklaidos skyrius, supratome, kad senasis bendrovės pavadinimas jau nebeatspindi mūsų veiklos, tad naująjį etapą vainikuoja ir naujas pavadinimas, – kalba p. Katkus. – Ankstesnis mūsų vardas – mums vertybė, tačiau jau išaugome tuos marškinėlius, ir nors neatsisveikiname su ryšių su visuomene verslu, mūsų veikla šiandien tampa gerokai platesnė.“

Pasak komunikacijos stratego, tokį virsmą lemia pastarųjų laikų pokyčiai, kai vis labiau trinasi ribos tarp skirtingų rinkodaros ir komunikacijos disciplinų, skirtingų kanalų, o prekių ženklams nebeužtenka tik keturių didelių kampanijų per metus.

„Privalu būti matomam visur, ne vien transliuoti žinutes, kurti nuolatines istorijas ir ryšį su vartotojais. O prekių ženklai dabar yra labiau linkę rinktis vieną partnerį vietoj kelių skirtingų, tai matome ir svetur, ir Lietuvoje, tad prie tendencijų prisitaikome ir mes. Žinoma, siauros specializacijos agentūrų verslas nedings ir išlaikys savo nišą, tačiau daugeliui didesniųjų bendrovių teks burti skirtingų specializacijų kompetencijas“, – įsitikinęs p. Katkus.

Kitoks bandymas

Panašia linkme agentūra suko ir prieš bemaž penkerius metus, kai VRP ir jos partnerių valdomos bendrovės būrėsi į komunikacijos paslaugų klasterį „United Agencies“, kuris turėjo teikti paslaugas iš vienų rankų.

„Ir šiandien, ir anuomet vizija buvo panaši. Mąstėme, ėjome tinkama linkme, tačiau rinka dar tuomet buvo nepasiruošusi, be to, neįvertinome ir krizės masto. Iš kitos pusės, tąkart ir patys dar nesuvokėme, kaip turėtume dirbti kartu. Reikėjo ir mums patiems sulaužyti daugelį barjerų. Tad dabartinis mūsų etapas ir naujasis pavadinimas tikrai nėra antrasis pabandymas. Šiandien jau aiškiai suprantame, kas yra integracija, užaugome ir patys pasikeitėme. Pasikeitė ir rinka“, – skirtumus brėžia p. Katkus.

Agentūra 2015 m. tarp ryšių su visuomene bendrovių buvo lyderė ir pagal tiesiogines pajamas, ir pagal apyvartą. „VRP Hill + Knowlton Strategies“ apyvarta praėjusiais metais viršijo 4,1 mln. Eur ir, palyginti su 2014 m., padidėjo 81%. Tiesioginės agentūros pajamos pernai buvo 45% didesnės nei 2014 m. ir siekė 1,95 mln. Eur. Labiausiai prie apyvartos augimo pernai prisidėjo agentūros ne visus metus vykdytas, vėliau nutrauktas Nacionalinės mokėjimo agentūros 4,5 mln. Eur vertės komunikacijos projektas.

„Apyvarta šiemet bus mažesnė. Maždaug 15% kris ir tiesioginės pajamos, tačiau pelno turėtume uždirbti daugiau“, – būsimus metinius rodiklius prognozuoja p. Katkus.

Savo veiklą „VRP Hill + Knowlton Strategies“ pradėjo 1997 m. kaip „Miestų plėtros informavimo tarnyba“ bendrovė. 2000 m. ji tapo „Viešųjų ryšių projektais“, o 2001 – „Viešųjų ryšių partneriais“. 2004, prisijungusi prie tarptautinio komunikacijos tinklo „Hill + Knowlton Strategies“ bendrovė rinkoje veikė naudodama ir šio tinklo prekės ženklą.

Ir kitų bandymai

Skirtingas kompetencijas po vienu stogu buria ir kitos ryšių su visuomene agentūros. Pavyzdžiui, ryšių su visuomene „INK agency“ šios vasaros pradžioje įsteigė socialinių tinklų bendrovę „bigNow“. Panašų žingsnį pernai žengė ir UAB „Publicum Group“, jungianti 5 ryšių su visuomene, komunikacijos ir reklamos bendroves, – įsigijo 40% socialinių tinklų rinkodaros agentūros „Socialus marketingas“ akcijų.

infogr.am::7abe6b03-f540-4d4f-9244-09e0c41524ce

infogr.am::8c4cd9d5-9db0-4cb9-a4c6-55632d51f408

52795
130817
52791