2015-08-14 14:37

„SMSCredit“ ir „Vivus“ vadovui – 3.620 Eur bauda

„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.

Liucija Zubrutė

Lietuvos bankas (LB) Gediminui Veličkai, UAB „4finance“, valdančiai prekės ženklus „SMSCredit“ ir „Vivus“, vadovui skyrė 3.620 Eur baudą.

„Įmonė LB laiku nepateikė informacijos, reikalingos įmonės inspektavimui atlikti“, – tvirtinama reguliuotojo pranešime.

Bendrovė apie inspektavimą buvo įspėta iš anksto ir iki birželio 12 d. turėjo pateikti su vartojimo kredito gavėjų mokumo vertinimu susijusią informaciją: duomenis apie įmonės sudarytas vartojimo kredito sutartis, kreditų sumas, taikytas palūkanas ir kitus mokesčius, kredito grąžinimo pradelsimo atvejus, sumas ir pan.

„Ši informacija būtina visapusiškai ištirti, ar įmonė tinkamai įvertina klientų mokumą ir laikosi atsakingojo skolinimo principų, t. y., ar kreditai suteikiami tiems, kurie turi tvarių pajamų ir yra pajėgūs juos grąžinti, ar suteikiant naujas paskolas tinkamai įvertinami jau turimi įsipareigojimai, ar atsižvelgiama į potencialaus skolininko kredito istoriją ir pan.“ – aiškina LB.

Pasak reguliuotojo, motyvuodama tuo, kad terminas informacijai pateikti buvo per trumpas, o informacijos kiekis pernelyg didelis, „4finance“ iki nurodyto termino nepateikė informacijos apie: kredito gavėjų darbo statusą (dirbantys, bedarbiai, studentai ir t. t.), pradelstus mokėjimus, vartojimo kredito gavėjo (šeimos) įsipareigojimus finansų įstaigoms per mėnesį, taip pat kitos „4finance“ inspektavimui reikalingos informacijos. Anksčiau įmonė tokius LB reikalavimus įgyvendindavo.

Rengiasi skųsti

LB nutarimas nėra galutinis ir gali būti skundžiamas teismui. Ponas Velička tvirtina besistebintis reguliuotojo sprendimu paviešinti skirtą baudą ir teigia bausmę bandysiantis ginčyti.

„Baudą nutarta skirti ne už pažeidimus įmonės veikloje ar klaidingas ataskaitas, o už tai, kad informacija nebuvo pateikta laiku, juolab kad LB pripažįsta, jog, nors ir pavėluotai, reikalautą informaciją iš įmonės gavo“, – VŽ atsiųstame komentare cituojamas vadovas.

Jo teigimu LB surinkti visą inspektacijai reikalingą informaciją – maždaug 2 mln. skirtingų įrašų apie įmonės klientus, jų šeiminę padėtį, mokumą, darbo stažą, pradelstus mokėjimus – pareikalavo per šešias darbo dienas ir tik vėliau sutiko sukonkretinti reikalavimus bei sumažinti reikalaujamos informacijos apimtis.

Jis įsitikinęs, kad inspektavimas ir bauda susiję su darbo grupės vartojimo kreditui tobulinti veikla ir įregistruotais Vartojimo kredito įstatymo pakeitimais.

„Kaip suinteresuoti verslo atstovai kartu su Lietuvos smulkiųjų vartojimo kreditų asociacija aktyviai dalyvavome grupės veikloje ir, remdamiesi kitų šalių patirtimi, tyrimais, rinkos analize, teikėme teisiškai pagrįstas kritiškas ir konstruktyvias pastabas LB pasiūlymams“, – aiškina p. Velička.

Bendrovės teigimu, per tris mėnesius, kai darbo grupė intensyviai svarstė įstatymo projektą, „4finance“ iš LB gavo 16 raštų su įvairiais nurodymais ir reikalavimais, į kuriuos reikėjo atsakyti skubiai. Palyginimui, per pirmus keturis šių metų mėnesius nebuvo gauta nei vieno.

„Normalu, kad Lietuvos bankas tikrina įmonės veiklą ir visuomet esame pasirengę bendradarbiauti, bet šiuo atveju matome pernelyg daug sutapimų, kurie verčia abejoti tikraisiais šio konkretaus tyrimo tikslais bei reguliuotojo gebėjimais išlikti objektyviu ir nešališku“, – tvirtina p. Velička.

52795
130817
52791