2016-03-09 20:20

„Maxima“ ir „Švyturys–Utenos alus“ susikibo dėl kainos

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Stambiausias mažmeninės prekybos tinklas ir didžiausia aludarė sunkiai randa bendrą kalbą prie derybų stalo dėl produkcijos pirkimo kainos. Nauji alaus užsakymai sustabdyti, prekiaujama tik prekybos taškuose sukauptais gėrimais.

Kaip VŽ aiškina Renata Saulytė, UAB „Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė, didelių nesutarimų nėra, tiesiog vyksta derybos dėl pirkimo kainos.

„Kiekvienais metais, kai vienas iš didžiausių mūsų tiekėjų ateina su nauja kainodara, tariamės dėl pirkimo kainos. Deramės, nes mums svarbus vartotojo interesas – jei mes gausime geresnes pirkimo kainas sau, geresnes galėsime pasiūlyti ir vartotojams“, – aiškina p. Saulytė.

Derybos vyksta apie mėnesį, galėtų trukti ir pusę metų, nes deramasi dėl plataus asortimento ir tuo pat metu kiekvienos smulkmenos. Šiuo metu nauji užsakymai sustabdyti, tačiau p. Saulytė tikina, kad parduotuvės turi pakankamai atsargų. Be to, ji situaciją, kad „Maximos“ tinkle „Švyturio-Utenos“ alaus gali nelikti visai, vadina drastiška.

„Tai vienas iš būdų, bet pats drastiškiausias. Tikimės, kad jo neprireiks. Juolab kad tai vienas didžiausių tiekėjų, su kuriuo bendraujame. Tikimės, kad susiderėsime. (...) Ko prašome iš „Švyturio“ ir iš kitų tiekėjų: jeigu ketinama kelti kainas, tai turi būti pagrįsta. Nes paskui ir mes turime tai paaiškinti pirkėjams“, – sako p. Saulytė.

Paklausta, ar dažnai taikoma praktika stabdyti naujus užsakymus, mažmenininkės atstovė tikina, kad toks žingsnis yra paremtas racionalia verslo logika.

„Jeigu tai yra didelis tiekėjas, o derybos vyksta ne vieną dieną, stabdome naujus užsakymus (...), nes nežinome, už kokią kainą turėtume pirkti prekes. (...) Tuomet prekiaujame likučiais. Nėra pasitaikę, kad parduotuvėse tam tikros produkcijos neliktų visiškai“, – aiškina p. Saulytė.

Su „Švyturio–Utenos alus“ atstovais VŽ trečiadienį susisiekti nepavyko.

Skundėsi dėl kainų karų

VŽ ne kartą rašė, jog aludariai atkreipė dėmesį į prastėjančią situaciją dėl mažmeninės prekybos tinklų tarpusavio kovų.

„Prekybininkų konkurencija labiausiai paveikė vidutinės kainos alaus segmentą – jo rinkos dalis pagal kiekį paaugo, tuo tarpu ekonominis segmentas kiek susitraukė“, – yra sakęs Rolandas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius. 

Prekybos tinklų kainų karai atsiliepė ir trečiai pagal dydį alaus gamintojai AB „Volfas Engelman“.

„Karai numušė alaus kainą. Ta kaina, kuri iki 2015 m. balandžio buvo akcijinė kaina su 20% nuolaida, nuo balandžio jau tapo nauja realybe. Nuo balandžio reguliari alaus kaina lentynose yra kritusi apie 20%“, – teigė Marius Horbačauskas, „Volfas Engelman“ generalinis direktorius.

Ginčijosi ir 2004-aisiais

Į panašią, tik dar sunkesnę derybinę situaciją „Maxima“ ir „Švyturys–Utenos alus“ buvo patekę 2004-aisiais. Tuomet aršus konfliktas baigėsi žemesnėmis alaus kainomis.

Du rinkos lyderiai buvo susikivirčiję dėl to, kad, anot prekybos tinklo, „Švyturys – Utenos alus“ ragino ir kitus aludarius paspausti prekybininkus dėl palankesnių prekybos sąlygų. Tuometinė „VP Market“ tada nutraukė užsakymus šiam gamintojui ir jo vietą pasiūlė kitiems Lietuvos aludariams, taip pat alų importavo iš Vokietijos, Čekijos, Slovakijos, ėmė aktyviau siūlyti vartotojams egzotišką japonų ir kinų alų.

52795
130817
52791