2016-04-28 09:00

Taksi rinką krečia „uberizacijos“ karštinė

Į Lietuvą įžengus „Uber“, gatvėse netruko pasirodyti taksi automobilius primenančių transporto priemonių baltais valstybiniais numeriais, teikiančių keleivių pavėžėjimo paslaugą. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Į Lietuvą įžengus „Uber“, gatvėse netruko pasirodyti taksi automobilius primenančių transporto priemonių baltais valstybiniais numeriais, teikiančių keleivių pavėžėjimo paslaugą. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Pastebėjusios, kad keleivius pavėžėti siūlantiems „Uber“ vairuotojams laisvių suteikta daugiau nei taksi paslaugos teikėjams, taksi rinkos senbuvės suskubo kurti programėlių, kurios leidžia susirasti ir užsisakyti automobilį, o į gatves išriedėjo transporto priemonės, prie kurių vairo – nebe taksistai, o keleivius į reikiamą tašką pavėžėjantys vairuotojai.

Anot Ričardo Kriukovo, Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovo, keleivių pavėžėjimo sąvoka Lietuvoje atsirado kur kas anksčiau nei ją apibrėžiantys ir reguliuojantys teisės aktai. Be to, leidimas veikti „Uber“ supaprastino keleivių vežimo paslaugą, sumažino paslaugos savikainą.

„Pažiūrėjo, kad jeigu vieniems galima veikti šitaip, vadinasi, galima ir kitiems. Ir pradėjo daryti lygiai tą patį. Paradoksas tik tas, kad, pavyzdžiui, Vilniuje viešosios tvarkos specialistai pradėjo kovą su visais, teikiančiais keleivių pavėžėjimo paslaugą, tačiau „Uber“ nejudina“, – sako p. Kriukovas.

52795
130817
52791