Išrinkti transporto ir logistikos sektoriaus lyderiai

2024 m. reitinge kartu su „LTG Link“ yra dar dvi šios grupės įmonės: krovinius vežanti „LTG Cargo“ ir pirminė įmonė „Lietuvos geležinkeliai“, kurios sėkmė tiesiogiai priklauso nuo jos kontroliuojamų bendrovių rezultato. Per COVID-19 pandemiją ir dėl Rusijos sukelto karo Ukrainoje grupė pastaraisiais metais prarado ir didelę dalį savo keleivių, ir krovinių. Todėl tokį pasiekimą galima iš vienos pusės vertinti kaip rodantį valstybės valdomų verslų atsparumą, iš kitos – kaip paskatintą žemos lyginamosios bazės.
[infogram id="8d528cb7-14fa-4a52-a611-dcd20514c2a4" prefix="lzV" format="interactive" title="Sektorių lyderiai 2024: logistika"]
Per metus VŽ lyderių reitingo TOP 10 radikaliai pasikeitė: jame liko tik viena, bendruosius krovinius gabenanti kelių transporto bendrovė – Vievyje registruota UAB „Finėjas“. Ji taip pat liko ir vienintele tokio profilio bendrovė, nors 2023-iųjų reitinge kitokių įmonių net nebuvo.
Kitos šių metų naujovės – atsirado keturios valstybės įmonės ir trys aukso amžių išgyvenantys automobilių vežėjai. Taip pat yra dvi Klaipėdos uosto bendrovės ir prekybos milžino „Sanitex“ logistikos bendrovė „Baltic Logistics Solutions“.
Arūnas Janeliūnas, VŽ duomenų analizės skyriaus vadovas, pastebi, kad reitinge matoma vežėjų aukso amžiaus pabaiga ir LTG grupės pakilimas po anksčiau patirtų išbandymų.
„Žiūrint šiemet į dešimtuką, matosi kad įmonėms buvo sunku auginti pajamas. O jei pajamos augo – buvo sunku tai suderinti su pelno augimu. Tai dešimtuke atsirado tie, kurie daugiau ar mažiau augino abu rodiklius“, – aiškina jis.
[infogram id="bcf21da2-0913-4067-bcc3-120edf3cb7c3" prefix="v2h" format="interactive" title="Lietuvos sektorių lyderiai 2024: vertinimo metodika"]