„Password“ – kova dėl efektyviausios titulo

Rūta Gaudiešienė, SIC tyrimų strategijos vadovė bei konkurso komisijos senbuvė, pabrėžia, kad svarbiausia įmonėms šiandien lanksčiai mąstyti, gebėti reorganizuotis, operatyviai reaguoti ir geriau suprasti savo vartotojus. Ji išskiria kelis esminius pokyčius šiandieniniame rinkodaros pasaulyje.
„Pirmiausia – skaitmeninė revoliucija, nors tai nenauja tendencija, tačiau čia dar likę nemažai spragų. Šiandien rinkodaros taisykles diktuoja išmanūs vartotojai. O dauguma verslų vis dar dirba analoginio amžiaus principais, jiems atrodo, kad jų siūlomi produktai patys savaime turi pritraukti vartotojus. Jie nežiūri į skirtingas medijas kaip į priemonę, galinčią užmegzti daugiasluoksnį dialogą su vartotoju“, – pabrėžia p. Gaudiešienė.
Pasak jos, komisija itin laukia paraiškų iš tų įmonių, kurios į savo rinkodaros kampanijas aktyviai įtraukė vartotojus, eksperimentavo su skirtingomis medijomis, ieškojo simbiozės tarp skirtingų kanalų, kūrė turinį kartu, keitė kampanijas realiu laiku.
Esamas klientas – karalius
Antra ryški rinkodaros kryptis – analitika. „Verslo ir vartotojų analitika yra rinkodaros ateitis. Tai gebėjimas skaičiuoti gaunamą vertę ir pelningumą vieno žmogaus, vieno kliento lygmeniu, o ne per produktų eilutes. Nebėra verslo sektoriaus, kurio įmonės galėtų mąstyti masinės rinkodaros kategorijomis. Iš kitos pusės, duomenų gausa irgi paralyžiuoja: vartotojų, socialinių medijų, realaus laiko analitika ir t. t. Gebėjimas rasti šių duomenų sinergiją ir pritaikyti ją verslo sprendimams yra didžiulis iššūkis, kartu čia slypi ir milžiniškos galimybės“, – kalba p. Gaudiešienė. Pernai esamų klientų išlaikymo rinkodaros kampanijos kategorijoje nebuvo pateikta nė vienos paraiškos.
„Nedaug įmonių Lietuvoje tikslingai dirba su senais klientais. Viliamės, kad šiemet jau sulauksime gerųjų pavyzdžių ir šioje kategorijoje. Svarbiausias klientas yra esamas vartotojas, ir šiandien nevalia visų jų traktuoti vienodai“, – pabrėžia p. Gaudiešienė.
Geroji praktika
Rita Jermakaitė, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“, „Password“ konferencijos rėmėjos, vadovė, priduria, jog Lietuva – maža rinka, tačiau praktikos dalintis geraisiais pavyzdžiais nėra itin daug.
„Matome, kiek konferencijos dalyvių klausosi paraiškų teikėjų pristatymų, jie net kartais daugiau susidomėjimo sulaukia nei specialistų pranešimai. Nereikėtų bijoti dalytis geraisiais pavyzdžiais, tai augina ir skatina pasitempti visą rinką“, – kalba p. Jermakaitė.
Ponia Gaudiešienė priduria, kad svarbu ne vien pasiektas rinkodaros investicijų grąžos rodiklis. Ne mažiau aktualus yra ir būdas rezultatams pasiekti, priimtų sprendimų eiga, inovatyvūs žingsniai.
„Žvelgiant į laiko perspektyvą, telieka džiaugtis, kad kasmet iš konkurso dalyvių sulaukiame vis stipresnių, profesionalesnių ir įdomesnių paraiškų“, – kalba p. Gaudiešienė.
Gera paraiška – pusė darbo
Pernykštis efektyviausios rinkodaros konkursas sulaukė rekordinio dalyvių skaičiaus – 45 projektų. Iš jų finalininkėmis tapo 18 stipriausių lietuviškų rinkodaros kampanijų, 12 jų buvo apdovanotos. Efektyviausios metų rinkodaros kampanijos titulas atiteko socialinei Irenos Matijošaitienės fondo kampanijai „Laukiu“, skatinančiai organų donorystę.
Šių metų konkursui gali būti pateikti rinkodaros sprendimai, įgyvendinti 2015 m. ir baigti ne vėliau kaip iki 2016 m. vasario vidurio. Iki vasario 19 d. popietės komisija laukia dalyvių paraiškų. Į kiekvieną kategoriją galima teikti darbus, pretenduojančius į didelio ir mažo biudžeto kategorijas.
„Password 2016“ paraišką galite atsisiųsti čia.
Pasak p. Jermakaitės, aiškus ir detalus paraiškos užpildymas – pusė darbo. „Geriausios paraiškos paprastai būna tos, kurias pildo arba bent aktyviai prie to prisideda pats klientas, o ne vien projektą įgyvendinusi agentūra. Užsakovas geriausiai žino situaciją ir svarbiausias plonybes“, – pabrėžia p. Jermakaitė.
Įvertinusi paraiškas komisija kovo pradžioje skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys konferencijoje „Password 2016 m.“ Tada iš kandidatų bus atrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas.
Konferencijos auditorija taip pat balsuos – rinks labiausiai patinkamą rinkodaros kampaniją.
Pagrindiniai veiksmingiausios rinkodaros kampanijos vertinimo kriterijai lieka tie patys: įžvalga (30%), įgyvendinimas (30%) ir rezultatai (40%). Pastariesiems atitenka didžiausias dėmesys.
Kasmetinėje „Verslo žinių“ rinkodaros konferencijoje „Password“ bus paskelbti ir kartu rengiamo sėkmingiausio „Metų prekės ženklo 2016 m.“ konkurso nugalėtojai.